آموزش

آموزش صحیح ساییدن زعفران با قاشق و زعفران ساب

shakhes

زعفران ادویه ای خوش ‌طعم، خوش رنگ، و خوشمزه می‌باشد که قیمت نسبتاً زیادی نیز دارد. زعفران معمولاً به شکل پودر در غذا ها و دسرهای زعفرانی  , kمورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن ‌ها طعم و رنگ و مزه خاصی به غذا های ما می‌دهد. ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با نحوه ساییدن زعفران صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید زعفران را پودر کنید و از آن در غذاهای مختلف و نوشیدنی های زعفرانی خود استفاده کنید. توجه نمایید که امروزه روش ‌های گوناگونی مانند ساییدن زعفران با زعفران ساب و ساییدن زعفران با قاشق وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از هر کدام از آن ‌ها به ساییدن زعفران بپردازید و از زعفران خود استفاده کنید. به ‌هر حال هر کدام از این روش ‌ها، ویژگی‌ هایی مخصوص به خودشان را دارند که باعث شده افراد زیادی برای استفاده از آن ‌ها اقدام کنند. توجه نمایید که در هر کدام از این روش ‌ها دقت به ساییدن صحیح زعفران بسیار مهم می‌باشد. پس اگر شما نیز می‌خواهید آموزش صحیح ساییدن زعفران با روش ‌هایی که ما گفتیم را بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

آموزش ساییدن زعفران

زعفران ساییده شده

 

ساییدن زعفران با قاشق 

 

ساییدن زعفران عملی بسیار مهم و ظریف می‌باشد که دقت به موارد گوناگون برای ساییدن آن می‌تواند بسیار کمک‌ کننده باشد.استفاده از قاشق یکی از روش‌ هایی که ما پیشتر از آن به ‌عنوان یکی از روش‌ های قدیمی و تثبیت‌شده برای ساییدن زعفران نام بردیم. در این روش شما باید با استفاده از یک قاشق به نسبت بزرگ به ساییدن زعفران بپردازید و زعفران‌ های مورد نیاز خودتان را پودر کنید. در این روش شما باید زعفران را درون یک پلاستیک محکم بریزید و بعد آن را روی سطح صاف قرار دهید‌. برای این کار به‌ هیچ‌عنوان نباید از لبه تیز قاشق استفاده کنید بلکه قسمت پشت قاشق و قسمت گرد قاشق را به‌ آرامی روی زعفران‌ها بکشید و سعی کنید که جهت خودتان را حفظ کنید. توجه نمایید که کشیدن قاشق روی زعفران به‌ آرامی باعث می‌شود که زعفران‌ های موردنظر شما آسیاب شوند و تبدیل به پودر زعفران شوند. توجه نمایید که در این روش بعد از این‌ که زعفران ‌های شما به ‌طور کامل پودر شدند، می‌توانید آن‌ ها را از پلاستیک خارج کنید و از آن‌ ها استفاده نمایید. کشیدن لبه تیز قاشق روی پلاستیک باعث می‌شود که پلاستیک پاره شود و این‌ موضوع می‌تواند زحمت شما را چندین برابر کند. پس برای ساییدن زعفران با استفاده از قاشق از پشت گرد قاشق استفاده کنید‌.

 

ساییدن زعفران با قاشقساییدن زعفران با قاشق

 

ساییدن زعفران با استفاده از زعفران ساب 

 

استفاده دستگاه آسیاب زعفران نیز یکی دیگر از روش ‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند که به پودر کردن زعفران‌ های خودتان بپردازید. دستگاه آسیاب زعفران یا زعفران ساب دستگاهی است که به‌ طور به‌ خصوص برای پودر کردن زعفران تولید شده و به شما کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان و با کمترین هدر رفت زعفران‌ های مورد نظر خودتان را پودر کنید و از آن ‌ها استفاده کنید. توجه نمایید که به‌ طور معمول زعفران ساب ها جنس بدنه پلاستیکی دارند و درونشان یک توری فلزی قرار دارد که این توری فلزی می‌تواند باعث شود که زعفران‌ های شما پودر شوند. توجه نمایید که در این روش شما باید به ‌طور کامل دفترچه همراه دستگاه آسیاب زعفران را بخوانید تا بتوانید با کمترین هدر رفت و آسیب به ساییدن زعفران ها بپردازید و از زعفران ‌های پودر شده خودتان استفاده کنید. توجه نمایید که در این روش شما باید به آرامی از دستگاه استفاده کنید تا دستگاه بتواند در مدت ‌زمان کوتاهی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی زعفران مورد نیاز شما را پودر کند و آن ‌ها را در اختیار شما قرار دهد. برای استفاده از زعفران ساب باید به این‌ موضوع دقت داشته باشید که هیچ ‌گاه بیشتر از پنج گرم زعفران درون دستگاه نریزید تا اجازه دهید که عمل ساییدن زعفران با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

خرید زعفران

ساییدن زعفران با استفاده از زعفران ساب

 

استفاده از دستگاه زعفران ساب چه مزایایی با خود به‌ همراه دارد؟

 

توجه نمایید که اگر شما با برای ساییدن زعفران از دستگاه آسیاب زعفران استفاده کنید می‌توانید از هدر رفت کلاله های زعفران جلوگیری کنید. در روش ‌های دیگر ممکن است که کلاله های زعفرانی به‌ خوبی پوست نشوند و یا روی محیطی که شما به پودر کردن زعفران‌ ها می‌پردازید مالیده شوند که این‌ موضوع در نهایت می‌تواند باعث هدر رفت کلاله های زعفران شود. پس شما با استفاده از دستگاه آسیاب زعفران برای ساییدن زعفران از هدر رفت این ادویه خوشمزه جلوگیری می‌کنید. علاوه ‌بر این نحوه کارکردن با دستگاه زعفران ساب بسیار ساده می‌باشد و شما می‌توانید بدون هیچ ‌گونه مشکلی از آن استفاده کنید. همچنین پودر حاصل از زعفرانی که از این دستگاه به دست می‌آید نیز بسیار یکدست می‌باشد. به‌ غیر از زعفران، شما می‌توانید انواع مختلف ادویه ‌های مورد نظر خودتان را نیز با استفاده از این دستگاه به پودر تبدیل کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *