دانستنی های زعفران

پنج نکته هنگام صادرات زعفران

shakhes

پنج نکته هنگام صادرات زعفران که باید بدانیم… یکی از جذابیت های هر کسب و کار، زمانی بعد از پا گرفتن و محکم شدن جای پای آن در بازارهای داخلی، اقدام به صادرات می باشد. اما صادرات کالا به کشورهای دیگر روندی بسیار پیچیده ای است. هر محصول و هر کشور استانداردها و نیازهای خود را دارد. در زیر به پنج نکته هنگام صادرات زعفران پرداخته شده است.

صادرات کالا، از جمله بخش های سود آور چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی برای هر برند محسوب می شود. این پروسه موجب می شود تا شما علاوه بر جذب مشتریانی وفادار در سطح کشور، نسبت به جذب و حفظ مشتریان فرا مرزی نیز اقدام نموده و در این حیطه کسب سود مالی داشته باشید.

شما می توانید از این طریق میزان مراودات خود را با سایر کشورها افزایش داده و اقدام به معرفی برند خود در سطحی گسترده نمایید.

زعفران از جمله محصولاتی است که صادرات آن در درجه ی دوم بعد از صادرات نفت قرار دارد و این به معنای اهمیت بالای صادرات زعفران برای کشور ایران می باشد.صادرات زعفران به طور سالانه موجب افزایش رونق و شکوفایی اقتصادی در جریان های مالی بوده و به عنوان یکی از سودآورترین فعالیت ها در زمینه ی فروش زعفران شناخته می شود.

همانطور که می دانید صادرات هر کالایی دارای شیوه های خاص خود می باشد و صادرات زعفران نیز خارج از این وادی قرار ندارد.

 پنج نکته هنگام صادرات زعفران

صادرات زعفران شامل نکات و اصول مهمی می باشد که رعایت نمودن آن ها موجبات رونق هر چه بیشتر این فرآیند را برای فروشندگان فراهم می نماید که ما در این مقاله تنها پنج نکته هنگام صادرات زعفران را معرفی می کنیم.

تولیدکنندگان و توزیع کنندگان زعفران با اقدام به صادرات زعفران در ابتدا به کشورهای هم جوار و همچنین کشورهای اروپایی فعالیت خود را در این زمینه آغاز نموده و با داشتن پشتکار و کیفیت بالا می توانند گوی رقابت را در این زمینه از رقبا بربایند. کشورهای اسپانیا و فرانسه از جمله مهم ترین مشتریان خارجی در زمینه صادرات زعفران برای کشور ایران محسوب می شوند.

تولید بیش از پنجاه درصد زعفران دنیا در ایران، این اجازه را به تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی داده تا بتوانند با داشتن پتانسیلی بالا در تولید و فروش زعفران، تمام نیاز زعفران قاره ی اروپا را یک تنه تامین نمایند.

رعایت قوانین صادرات زعفران یکی از مهم ترین بخش های این حوزه می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • تعیین بازار هدف

شما به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای زعفران بایستی نسبت به شناسایی و انتخاب صحیح مشتریان هدف خود کوشا باشید. با استفاده از تحلیل هایی دقیق در این زمینه می توانید به سمت شناسایی بازارهای مستعد برای صادرات زعفران هدایت شوید.

شما بایستی بازارهایی را برای صادرات انتخاب نمایید که پتانسیل بالایی را در جذب و حفظ مشتری برای شما داشته باشند. از جمله کشورهای علاقمند به خرید زعفران ایرانی در قاره ی آسیا و اروپا می توان به عربستان، ترکیه، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد.

این کشورها علاوه بر توزیع زعفران های وارداتی به شکل بسته بندی، زعفران های فله ی ایرانی را در قالب بسته بندی هایی منحصر به فرد روانه ی بازار می نمایند. پنج نکته هنگام صادرات زعفران

بنابراین شناسایی کشورهایی با پتانسیل بالا در زمینه ی خرید زعفران ایرانی از جمله مهم ترین نکات صادرات زعفران محسوب می شود. پنج نکته هنگام صادرات زعفران

  • طی کردن روال قانونی در صادرات زعفران

بسیار تا بسیار مهم است که در حین اجرای پروسه ی صادرات زعفران، تمامی مراحل قانونی رعایت شود. متاسفانه کسب سود بیشتر در حوزه ی فروش زعفران باعث می شود برخی از فروشندگان زعفران به فکر اقدام های غیر قانونی همچون اقدام به صادرات از طریق شرکت های غیر معتبر افتاده و از این راه موجبات توقیف محصولات خود را در نهایت به وجود آورند.

بنابراین جهت صادرات زعفران، این کار را از طریق شرکت های قانونی انجام دهید. این کار باعث می شود تا محصول شما از طریق مسیری امن و به طور قانونی صادر شود. پنج نکته هنگام صادرات زعفران

  • فروش زعفران اصیل به همراه استاندارهای لازم

زعفران های اصیل ایرانی چه در قالب بسته بندی و چه به صورت فله ای مرد توجه صادرکنندگان می باشند.

نکته ی مهم در صادرات زعفران توجه به اصالت و کیفیت آن و در واقع جلب اطمینان خریداران از بابت داشتن استانداردهای لازم می باشد. فراموش نکنید که ارائه ی زعفرانی اصیل و با کیفیت نه تنها به نفع برند شما بوده بلکه وجهه ی پر شکوه ایران را در سایر کشورها حفظ می نماید.

  • بسته بندی شکیل و جذاب زعفران

زعفران را می توان در دسته ی کالاهای لوکس قرار داد. بنابراین فروش چنین محصولی نیز باید در بسته بندی هایی شیک و چشم نواز صورت پذیرد.

برای صادرات زعفران بایستی برای آن بسته بندی هایی خلاقانه و جذاب طراحی کنید. چرا که محصول شما قرار است در بازارهای جهانی با سایر محصولات مشابه به رقابت بپردازد. بنابراین رعایت نکات مربوط به ظاهر بسته بندی زعفران را جدی بگیرید. پنج نکته هنگام صادرات زعفران

  • اجرای پروسه های کمرگی در صادرات زعفران

یکی از پنج نکته هنگام صادرات زعفران کارهای اداری گمرگ است. یکی از مهم ترین بخش های صادرات زعفران، اجرای پروسه های گمرکی می باشد. این مرحله شامل فرآیند ترخیص بار زعفران بوده و چنانچه تمامی مراحل تا پیش از این به صورت اصولی اجرا شده باشد، شیوه ی ارسال با توجه به حجم و بسته بندی زعفران انتخاب خواهد شد که عموما نیز به صورت هوایی می باشد.

داشتن کارت بازرگانی، گواهی بهداشت نباتی، گواهی کیفیت بین المللی، گواهی مبدا و سایر مدارک مربوطه  برای ارسال بار به کشور مقصد الزامی می باشد. پنج نکته هنگام صادرات زعفران

لازم به ذکر است که مسافرینی که قصد خروج از ایران را دارند اجازه ی حمل بیش از صد گرم زعفران را با خود دارا نمی باشند.

قیمت زعفران صادراتی

یکی از انواع زعفران هایی که برای صادرات مورد توجه بیشتری قرار دارد زعفران نگین می باشد. این نوع از زعفران دارای بالاترین سطح از لحاظ مرغوبیت بوده و عطر و طعم بی نظیری را دارا می باشد.

یکی از دلایلی که زعفران نگین برای صادرات استفاده می شود، کیفیت بالای ظاهری آن می باشد. زعفران نگین دارای رشته هایی ضخیم، کلاله های سالم و درشت و همچنین عطر و بو و قدرت رنگ دهی فوق العاده ای می باشد.

قیمت زعفران نگین در سطح بالاتری نسبت به سایر زعفران های دیگر همچون سرگل و دسته بوده و به واسطه ی سود بیشتری که در صادرات آن برای فروشندگان وجود دارد، در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

نتیجه گیری پنج نکته هنگام صادرات زعفران

فارق از نوع هر کسب و کار می توان صادرات را از جمله سود آور ترین بخش های آن دانست. اما به شرطی که اصول صادرات به درستی رعایت شود.

در صادرات زعفران نیز دقت به نکاتی همچون شناخت بازار هدف، ارائه ی زعفرانی اصیل همراه با استانداردهای لازم و با کیفیت و رعایت نکات قانونی در صادرات از جمله مهم ترین اصولی است که می تواند منجر به موفقیت هر چه بیشتر فروشندگان زعفران در زمینه ی صادرات شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *