دانستنی های زعفران

صادرات زعفران به اروپا

shakhes

قوانین صادرات زعفران به اروپا چیست؟ صادرات زعفران به کشورهای اروپایی به واسطه ی طرفداران زیادی که از بابت خرید زعفران، این محصول لاکچری در کشورهای حوزه ی اروپا وجود دارد، یکی از بهترین موقعیت ها برای بازرگانان ایرانی می باشد. در واقع بازار اروپا به دلیل پتانسیل خوبی که از جهت واردات زعفران دارا می باشد یکی از بازارهای هدف اصلی در بین فروشندگان زعفران ایرانی شناخته می شود.

زعفران این گیاه اعجاب انگیز برای مردمان اروپایی، گیاهی دست نایافتنی و خاص می باشد. علاقه ی عجیب ساکنین اروپا به این کالا باعث شده است تا بازار فروش خوبی برای زعفران ایرانی در کشورهای اروپایی فراهم شود.

شاید تصور کنید که زعفران تنها در غذهای ایرانی و کشورهای حوزه ی خاورمیانه دارای کاربرد می باشد در حالی که بسیاری از غذاهایی که اروپایی ها در جشن های کریسمس، سال نو و جشن شکرگزاری طبخ می نمایند شامل زعفران بوده و این ادویه ی خوش طعم و عطر توانسته جای خود را به خوبی در ذائقه ی مردمان این سرزمین باز کن

قوانین صادرات زعفران به اروپا چیست؟

همچنین قهوه ی زعفران که یکی از نوشیدنی های مشتق شده از زعفران می باشد و همچنین عصاره ی آن، دارای یکی از جایگاه های پر رنگ و کالاهایی پر مصرف در سبد اغذیه ی ساکنین اروپا می باشد بنابراین جای تعجب نیست که صادرات زعفران به اروپا از جمله اهداف اصلی کارآفرینان و بازرگانان ایرانی باشد.

شرکت های فراوانی در سطح اروپا مشغول به فعالیت در حوزه ی تولید محصولات مشتری پسند با استفاده از گیاه زعفران می باشند.

این شرکت ها در واقع از جمله خریداران زعفران عمده از ایران و سایر کشورهای تولید کننده ی زعفران می باشند. بنابراین یکی از اصلی ترین مشتریان زعفران در اروپا این شرکت ها شناخته می شوند.

تولیدکنندگان و توزیع کنندگان ایرانی بایستی سعی در این موضوع داشته باشند تا از طریق مذاکرات با خریداران، ایجاد ارتباطات گسترده، اتاق بازرگانی و فرآیندهای بازاریابی، شرکت در نمایشگاها های بین المللی و همچنین تبلیغات گسترده اقدام به جذاب مشتریان زعفران از کشورهای اروپایی نموده و نه تنها نامی خوش برای برند خود به ارمغان آورده بلکه وجهه و شکوه این کالای ایرانی را با بالا ترین درجه از اصالت و کیفیت به رخ جهانیان بکشند.

صادرات زعفران به اروپا نیازمند به رعایت نکات، قوانین و اصول ویژه ای می باشد که در ادامه با این اصول و قوانین آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد.

قیمت زعفران صادراتی به اروپا

جهت صادر نمودن زعفران به کشورهای اروپایی قوانینی وجود دارد که رعایت آن ها الزامی می باشد. از جمله مهم ترین این قوانین شیوه های بسته بندی زعفران می باشد.

ضعف بسته بندی زعفران و عدم توجه به سلیقه ی مصرف کننده می تواند موجب سقوط شما در بازار اروپا بشود. سلیقه ی مشتریان اروپایی مسلما با سلیقه ی مردمان ایران متفاوت بوده و این تفاوت بایستی در ظاهر بسته بندی ها نمود پیدا کند‌. مهم ترین مشخصه در انتخاب یک کالا، شیوه ی بسته بندی آن می باشد.

هرچه بسته بندی شما خلاقانه تر بوده و با سلایق مشتریان اروپایی هماهنگی بیشتری داشته باشد مطمئنا در بازار اروپا به شکلی موفق تر ظاهر خواهید شد.

طرح هایی همچون ظروف فلزی خاتم به دلیل اصالت ایرانی مورد پسند مشتریان داخلی می باشد، اما مشتریان اروپایی ظروفی مدرن از جنس شیشه را به میزان بیشتری می پسندند.

این موضوع در حالی است که بسته بندی در نظر گرفته شده توسط شما نباید آسیبی به محیط زیست وارد نماید.

نصب اتیکت های لازم روی بسته بندی های زعفران از جمله مهم ترین اصول برای صادرات آن می باشد. گواهی نامه ی بهداشت، آنالیزهای استاندارد، گواهی نباتات و انطباق کالا با مشخصه های تعریف شده در اتحادیه مربوطه در اروپا از جمله الزاماتی می باشد که در صورت عدم وجود، امکان صادرات زعفران از شما صلب خواهد شد.

زعفران صادراتی

مجموعه های معتبر فروش زعفران در ایران که نمونه ی درخشان آن ها مجموعه ی زعفرانیه می باشد با صادرات موفق زعفران به کشورهای اروپایی توانسته جریان مالی قابل توجهی را در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور ایجاد نماید.

صادرات زعفران به شکل بسته بندی و فله توسط این مجموعه صورت می پذیرد که نشان دهنده ی گستردگی خدمات و مراودات تجاری در سطوح بالا در مجموعه زعفرانیه می باشد.

یکی از مهم ترین قوانین وضع شده در اتحادیه اروپا، تعرفه های گمرکی مربوط به محصولات کشاورزی واراداتی به کشورهای این حوزه می باشد.

صادرات زعفران به اروپا

این موضوع از جهت حمایت از محصولات تولیدی داخلی در اروپا می باشد که با قیمتی بالاتر به عرضه می رسند. ایجاد تعرفه ی گمرکی برای محصولاتی چون زعفران به این کالا ها اجازه ی رقابت با محصولات گران قیمت را خواهد داد.

زعفران صادراتی اغلب دارای قیمت بالاتری می باشد چرا که بازرگانان تمایل دارند تا با کیفیت ترین کالا را برای جذب مشتری در بازارهای بین المللی و ایجاد جلوه ای خوش از برند خود، انتخاب نمایند.

زعفران صادراتی به طور عمده، زعفرن نگین می باشد که می تواند در قالب فله و یا بسته بندی مورد عرضه قرار بگیرد.

قیمت زعفران نگین نسبت به سایر زعفران ها قیمت بالاتری می باشد اما به دلیل تفاوت نرخ ارز در کشورهایی که مورد صادرات زعفران هستند، این موضوع می تواند سود بیشتری برای صادر کنندگان زعفران داشته باشد و همچنین بازار پر فروشی را در کشورهای اروپایی برای زعفران ایجاد نماید.

معمولا یکی از مهم ترین موارد در قیمت زعفران، نوع بسته بندی آن می باشد. ارسال بار زعفران به صورت هوایی صورت پذیرفته و از همین رو سنگین بودن این بار، هزینه ی حمل آن را افزایش خواهد داد.

نتیجه گیری صادرات زعفران به اروپا

ظروف پلی کریستال نسبت به ظروف شیشه ای و فلزی در این زمینه ارجح می باشند. با این وجود خلاقیت تولید کنندگان در زمینه ی طراحی بسته بندی های خلاقانه نیز می تواند موثر واقع شود.

استراتژی قیمت گذاری زعفران از جمله سخت ترین مراحل در حوزه ی صادرات زعفران می باشد. تعیین قیمتی که سود دهی بالایی برای شما به ارمغان آورده و در عین حال قابلیت رقابت با سایر رقبا را در بازار داشته باشد می تواند امری چالش برانگیز باشد.

جهت قیمت گذاری زعفران که در واقع یکی از مهم ترین مراحل در صادرات زعفران می باشد می توانید از کمیسیون نرخ گذاری کمک گرفته و به سراغ آن بروید.

همانطور که گفتیم دریافت مجوز های مربوط به صادرات زعفران همچون گواهی های بهداشت نباتی و استانداردهای لازم از جمله مهم ترین قوانین صادرات زعفران می باشد.

اطلاعات روی بسته بندی بایستی اطلاعاتی کامل بوده و مواردی چون تاریخ تولید، تاریخ انقضا، وزن خالص، شماره سری ساخت، شماره پروانه، راهنمای نگهداری و نام کشور صادر کننده و ادرس و نشانی مجموعه بارزگانی را به زبان کشور مورد نظر دارا باشد.

چنانچه قصد دارید در حوزه ی صادرات زعفران به شکلی موفقیت آمیز عمل نمایید بهتر است در این زمینه از مشاورین حرفه ای و مجرب کمک گرفته و صادرات زعفران را با اطمینان از بازگشت سرمایه و سود دهی در بازار اروپا به انجام رسانید.

داشتن استراتژی مشخص در امر صادرات می تواند شما را در این زمینه در بین رقبایی که در بازار دارید سرآمد نماید.

صفحات پیشنهادی برای شما: خرید زعفران عمده ، خرید زعفران قائنات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *