آشپزی با زعفران

طرز تهیه پاناکوتای زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتای زعفرانی

دسر پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است که اغلب در طعم‌های شکلاتی و قهوه تهیه می‌شود اما از آنجا که زعفران ادویه خاص و منحصر به فرد ایرانی است در ایران برای طعم دار کردن این دسر از زعفران نیز استفاده می‌شود. زعفران داری خواص زیادی بوده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها شادی آور بودن آن است. از این رو سرو کردن دسر زعفرانی در میهمانی‌ها می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در ادامه با طرز تهیه پاناکوتای زعفرانی  اشنا می‌شوید که بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید آن را آماده کنید.

مواد لازم جهت تهیه پاناکوتای زعفرانی:

  • شیر : 3 پیمانه
  • پودر هل: 1 قاشق غذا خوری
  • گلاب: نصف پیمانه
  • زعفران آب شده: یک قاشق غذاخوری (آماده سازی و ساییدن زعفران)
  • شکر: یک پیمانه
  • خامه: 100 گرم
  • پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتای زعفرانیمراحل تهیه دسر:

  1. ابتدا پودر ژلاتین را به شیر اضافه نمایید. دقت کنید که ژلاتین داخل شیر گلوله نشود.
  2. پس از حل شدن پودر ژلاتین شکر را اضافه کنید و آن را روی شعله قرار دهید.قبل از گرم شدن شیر، خامه را سریعا داخل ظرف بریزید. در صورتی که بعد از گرم شدن شیر خامه را اضافه کنید، شیر بریده بریده می‌شود. حالا محتویات ظرف را با قاشق یا همزن به خوبی هم بزنید تا یکنواخت شود.
  3. سپس زعفران را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا محلول به جوش بیاید.
  4. بعد از آن هل را داخل محلول بریزید ( سعی کنید از پودر هل استفاده نکنید و هل را خودتان آسیاب کنید) سپس خوب هم بزنید تا مواد داخل ظرف کاملا یکنواخت شود.
  5. سپس گلاب را اضافه کنید. دقت کنید که زمانی که مواد در حال جوشیدن هستند گلاب را ضافه نکنید زیرا عطر آن را از بین می‌برد.
  6. حال مواد را داخل قالب سیلیکونی یا فلزی بریزید و به مدت 5 ساعت صبر کنید تا خود را بگیرد.

پس از آن دسر پاناکوتای زعفرانی شما آمده است و می‌توانید دور قالب را با کاردک از قالب جدا کنید و روی یک ظرف مرطوب برگردانید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا در صورتی که دسر دقیقا در وسط ظرف قرار نگرفت، آن را جا به جا کنید. برای تزیین دسر خود می‌توانید از دارچین و انواع میوه استفاده کنید.

نکته آخر اینکه مرغوبیت زعفران در طعم دسرهای زعفرانی بسیار موثر است. در صورتی که شما از زعفران با کیفیت استفاده کنید، نه تنها با استفاده از مقدار اندکی زعفران، رنگ دلخواه خود را بدست می آورید، بلکه طعم دسر شما نیز فوق العاده خواهد شد. برای خرید زعفران قائنات  اصل می توانید با شماره  44508507 – 021  فروشگاه زعفرانیه تماس بگیرید.

خرید زعفران سی ده

زعفران های سی ده زعفرانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *