آشپزی با زعفران

طرز تهیه مسقطی زعفرانی

طرز تهیه مسقطی زعفرانی

مسقطی دسری خوشمزه است که اغلب به شکل لوزی تهیه می‌شود و مناسب افرادی است که دسرهای شیرین دوست دارند. مسقطی زعفرانی نوعی از این دسر است که علاوه بر طعم خوب ، خاصیت های زیادی نیز دارد و شادی آور است. از این شیرینی معمولا در ماه رمضان بیشتر از ماه های دیگر استفاده می‌شود. در ادامه طرز تهیه این دسر جذاب را آورده‌ایم.

طرز تهیه مسقطی زعفرانی:

مواد لازم:

نشاسته: نصف پیمانه

شکر : 3 پیمانه

اب: 7 پیمانه

آبلمیو: 1 قاشق غذاخوری

گلاب: 1 پیمانه

روغن مایع: نصف پیمانه

زعفران سابیده شده: 1 قاشق‌ چای‌خوری ( نحوه ساییدن زعفران)

گلاب: 5 قاشق غذا خوری

هل، خلال پسته و بادام : به مقدار لازم

مراحل تهیه مسقطی زعفرانی

مراحل تهیه مسقطی زعفرانی:

قبل از شروع کار بهتر است برای آنکه نشاسته آماده شود، 10 دقیقه آن را خیس کنید. سپس دو پیمانه آب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد حاصل را از صافی رد کنید تا یکدست شود.

سپس در ظرف دیگری 5 پیمانه آب و شکر بریزید و خوب بهم هم بزنید سپس روغن مایع را به آن‌ها اضافه کنید و بعد از هم زدن بگذارید بجوشد. بعد نشاسته را به محلول در حال جوش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا غلیظ شود.

سپس به مدت دو ساعت بگذارید که مواد با شعله و حرارت کم بجوشند. در این مدت مرتب به آن سر بزنید و مواد را هم بزنید.

در مدتی که مواد در حال حرارت دیدن هستند، می‌توانید به دم کردن زعفران مشغول باشید تا آن را برای اضافه کردن به مواد آماده کنید.

پس از دو ساعت هل را به مواد اضافه نمایید. بعد از آن مواد باید دو ساعت دیگر بپزند. پس از آن می‌توانید گلاب و زعفران را به آن اضافه کنید و بعد خلال پسته و بادام را داخل آن بریزید. کمی صبر کنید تا مواد اضافه شده خوب جا بیفتند و زمانی که راحت از ظرف جدا بشوند، یعنی مسقطی شما آماده شده است.

برای برش مسقطی ابتدا یکظرف را چرب کنید سپس مواد را روی آن بریزید و منتظر شوید تا سرد شود. سپس آن را برش بزنید و سرو کنید.

 

نکات جانبی در مورد تهیه مسقطی:

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند خلال پسته و بادام را داخل مسقطی نریزند و تنها برای تزیین آن از آن‌ها استافده کنند. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد.

همچنین شما می‌توانید  به جای روغن مایع از کره نیز استفاده نمایید.

نکته آخر اینکه مرغوبیت زعفران در طعم دسرهای زعفرانی بسیار موثر است. در صورتی که شما از زعفران با کیفیت استفاده کنید، نه تنها با استفاده از مقدار اندکی زعفران، رنگ دلخواه خود را بدست می آورید، بلکه طعم دسر شما نیز فوق العاده خواهد شد. برای خرید زعفران قائنات و زعفران دو غزال می توانید با شماره  44508507 – 021  فروشگاه زعفرانیه تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *