دانستنی های زعفران

صادرات زعفران به عراق چگونه است ؟

shakhes

صادرات زعفران به عراق چگونه است ؟ موقعیت سیاسی و منطقه ای عراق در سال های اخیر باعث شده است که این کشور از لحاظ صنعتی و خدماتی دچار عدم رشد شده باشد.

صادرات مواد غذایی ایرانی به عراق یکی از پر سودترین فعالیت ها برای تولیدکنندگان داخلی محسوب می شود. در این راستا می توان صادرات زعفران به عراق را یکی از سودآورترین خدمات برای کسب و کارهای ایرانی شناسایی کرد.

کشور عراق یکی از کشورهای هدف ایران برای صادرات زعفران می باشد. در تحلیل های صورت گرفته، کشور عراق به عنوان یکی از کشورهایی با پتانسیل بالا در واردات زعفران ایران شناسایی شده است.

بنابراین می توان با کمی هوشمندی و اقداماتی صحیح از ظرفیت خوب این منطقه برای صادرات زعفران و سودآوری هر چه بیشتر استفاده کرد.

صادرات زعفران ایران به عراق

ایران و عراق دو کشور همسایه هستند که دارای اشتراکاتی بارز می باشند. یکی از این اشتراکات نوع غذای مصرفی در این دو کشور می باشد.

شیوه ی پخت بسیاری از غذاها و همچنین ذائقه ی مردم این دو کشور بسیار شبیه به هم بوده و از همین رو میزان صادرات مواد غذایی ایران به عراق در سطح بالایی قرار دارد. زعفران که یکی از ادویه های خوش عطر و طعم می باشد، پای ثابت پخت بسیاری از غذاهای محلی و غیر محلی در این کشور است. این موضوع نشان دهنده ی طرفداران بالای این ادویه در عراق می باشد.

دو مورد مهم برای صادرات زعفران به عراق را می توان قیمت زعفران و کیفیت زعفران دانست. در صورتی که این دو عامل را به خوبی در بازار عراق تحلیل نماییم و در مورد آن ها تصمیمی صحیح اتخاذ نماییم، می توانیم در این بازار به شکلی موفق ظاهر شویم.

قیمت زعفران در بازار عراق

مشخصه ای که قیمت زعفران را به طور مستقیم کنترل می نماید، کیفیت و نوع زعفران است. عواملی همچون بسته بندی و نوع زعفران می توانند تاثیری مستقیم بر قیمت آن داشته باشند.

خالصی، ناخالصی، رنگ زعفران و سالم بودن رشته ها می تواند موجب افزایش یا کاهش قیمت زعفران شود. در واقع عیار زعفران را می توان به عنوان واژه ای دانست که تمامی این ویژگی ها را در دل خود جای داده است.

از دیگر عوامل مهم و موثر بر قیمت زعفران در بازار عراق نوسانات بازار دلار و ارز می باشد چرا که زعفران در بازار عراق هم به دینار و هم به دلاز مورد معامله و خرید و فروش قرار می گیرد. بسته بندی های صادراتی اغلب بسته بندی هایی استاندارد می باشند که از لحاظ کیفیت و قیمت در سطحی بالاتر قرار دارند، بنابراین قیمت زعفران صادراتی به عراق در سطحی بالاتر قرار خواهد داشت.

به طور کلی قیمت شرکت های عرضه کننده ی زعفران به عراق با یکدیگر متفاوت بوده و نمی توان تمامی آن ها را در یک رده قرار داد، قیمت روز زعفران، نوسانات بازار ارز، بسته بندی زعفران، عیار زعفران و وزن و مقدار سفارش آن همگی از جمله مهم ترین موارد تاثیر گذار بر قیمت زعفران در بازار عراق می باشند.

بهترین زعفران صادراتی به کشور عراق

بازار زعفران عراق را می توان در دو بخش کلی شناسایی کرد. تحلیل هر چه دقیق تر این بازار به شما امکان بهره مندی از فرصت هایی جدید را برای صادرات زعفران خواهد داد. کردستان عراق را می توان در یک دسته بندی جداگانه و واحد و سایر شهرهای آن را در دسته ای دیگر قرار داد.

در منطقه ی کردستان عراق، اهمیت زیادی برای کیفیت، عیار و عطر و طعم زعفران قائل می باشند. بنابراین صادرات زعفرانی چون نگین و سرگل برای این منطقه می تواند تصمیمی عاقلانه و سودمند باشد.

از طرفی در سایر شهرهای عراق، اهمیت بیشتری به قیمت زعفران و اقتصادی بودن آن داده می شود چرا که شرایط اقتصادی مردم اجازه ی خرید کالاهایی گران قیمت را به آن ها نخواهد داد بنابراین می توان زعفران دسته و پوشال را برای صادرات به شهرهای دیگر عراق مد نظر داشت.

نکته ی مهم در صادرات زعفران این است که در تمامی کشورها بایستی به مشتریان لاکچری پسند و مشتریانی که قیمت های اقتصادی برای آن ها حائز اهمیت می باشد توجه داشت. در هر بازار جهانی، هر دو دسته از این مشتریان یافت خواهند شد. در مورد عراق نیز شرایط به همین شکل می باشد. اما توجه به الگوی مصرفی و فرهنگ و شرایط اقتصادی مردم منطقه می تواند شما را در بحث صادرات زعفران هدفمند تر نماید.

بازار زعفران ایران در عراق

بهترین شکل برای صادرات زعفران به عراق، شکل بسته بندی شده ی آن می باشد. چرا که مشاسفران زیادی هر ساله با سفر به ایران اقدام به خرید زعفران بسته بندی از خراسان نموده و این موضوع نشان دهنده ی علاقه ی مردمان این سرزمین به شکل خاصی از زعفران می باشد.

شیوه ی بسته بندی زعفران برای صادرات به عراق بایستی مطابق با سلیقه و خواست افراد بومی این منطقه باشد. داشتن ظاهری چشم نواز در بسته بندی های زعفران می تواند موجب کشش هر چه بیشتر افراد برای خرید آن شود. همچنین بایستی به این نکته توجه داشت که کشور عراق به دلیل موقعیتی که از بابت موارد مذهبی دارد، مصرف بالایی از زعفران را در ماه هایی از سال همچون رمضان و محرم دارا می باشد. بنابراین بازار خرید زعفران در عراق در این ماه ها، داغ تر از سایر ماه های سال است.

نتیجه گیری صادرات زعفران به عراق

نزدیکی دو کشور ایران و عراق و سفرهایی که مردم این دو کشور به سرزمین مجاور می نمایند، موجب نزدیکی و آشنایی هرچه بیشتر مردمان این دو منطقه شده است.

مردمان حوزه ی خلیج فارس علاقه ی زیادی به زعفران ایرانی داشته و از خریداران پر و پا قرص این کالا محسوب می شوند. کشور عراق نیز یکی از این کشورها می باشد که با دارا بودن مردمانی نزدیک به ایران، علاقه ی شدید به زعفران ایرانی داشته و یکی از کشورهای هدف ایران برای صادرات زعفران می باشد.

مجموعه ی معتبر زعفرانیه با سابقه ای درخشان در زمینه ی صادرات زعفران به کشورهای هم جوار و سایر کشورهای دیگر، بهترین انواع زعفران را منطبق با شرایط منطقه ای هر حوزه صادر می نماید. دقت به بسته بندی و کیفیت اعلای زعفران صادراتی و ارائه ی گواهی های بهداشت و استاندارد از جمله مهم ترین نکاتی است که مجموعه ی زعفرانیه در این راستا به منظور کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود، مورد توجه قرار می دهد. جهت خرید زعفران قائنات به فروشگاه زعفرانیه سر بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *