دانستنی های زعفران

زعفران و سقط جنین | رابطه ی بین مصرف زعفران و سقط جنین

shakhes

یکی از سؤالاتی که همواره برای زنان باردار وجود دارد این است که زعفران و سقط جنین واقعیت دارد؟ دلیل این  سؤال  را شاید بتوان در گذشته دانست، در متونی که از گذشته به جای مانده است از زعفران به عنوان یکی از موادی که برای سقط جنین به کار برده می شود نام برده شده است .

تا کنون تحقیقات مختلفی در زمینه ی تأثیر زعفران بر سقط جنین انجام شده است،به دلیل این که اغلب مطالعات به صورت آزمایشگاهی و بر روی موش ها انجام شده اند نمی توان به طور کامل به آن ها استناد کرد و آن ها را مؤثر دانست. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا تأثیر زعفران بر سقط جنین را مرود بررسی قرار دهیم. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از مصرف زعفران در دوران بارداری ترس دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مصرف زعفران در دوران بارداری

زعفران یکی از مواد مغذی برای بدن است و همانند سایر مواد اگر بیش از حد در یک وعده مصرف شود باعث بروز عوارض جانبی می شود این عوارض جانبی در همه ی افراد رخ می دهند و ربطی به حامله بودن فرد ندارد. در واقع اینکه مصرف زعفران باعث سقط جنین می شود باوری کاملاً غلط است.

اگر در یک وعده بیش از 12 گرم زعفران  مصرف شود احتمال سقط جنین بالا می رود در غیر این صورت مصرف زعفران هیچ اشکالی ندارد. مصرف متعادل زعفران نه تنها هیچ عوارضی برای زنان باردار ندارد بلکه دارای خواصی است که برای زنان باردار ضروری هستند. زعفران ضدافسردگی است ، باعث افزایش تولید گلبول های قرمز می شود و عفونت های قارچی را کنترل می کند. در ادامه در مورد زعفران و سقط جنین بیشتر خواهید دانست.

زعفران ماده ای عالی برای تأمین کامپرلو، یک مولکول فلاونوئید با خواص آنتی اکسیدان و ضد میکروبی و ضد سرطانی بوده و همچنین برای درمان مشکلات قلبی و حفظ شادابی پوست ضروری است.

در دوران بارداری می توان از دوز های پایین و مشخص زعفران به صورت دم‌نوش و  مخلوط در غذا استفاده کرد. اگر زعفران بیش از 12 گرم در یک وعده مصرف شود به دلیل اینکه باعث افزایش انقباضات رحمی می شود خطر زعفران و سقط جنین را بالا می برد. بهتر است در سه ماه ی اول بارداری زعفران کمتر مرود استفاده قرار گیرد.

پزشکان تأکید می کنند که مصرف زعفران در حدی که در غذا ریخته شود برای جنین هیچ اشکالی ندارد و ریختن زعفران در غذا باعث سقط جنین نمی شود.

انواع روش های عرضه ی زعفران

به دلیل اهمیت بالای زعفران در حال حاضر زعفران به صورت های مختلفی عرضه می شود. در گذشته زعفران کمتر به صورت کارخانه ای تولید و عرضه می شد و معمولاً  به صورت مثقالی از عطاری ها خریداری می گشت. اما حال به طور کلی زعفران به صورت بسته بندی های مختلف عرضه و به فروش می رسد.

توجه داشته باشید که زعفران های بسته بندی حتماً باید دارای تاریخ تولید انقضا باشند و از مراکز معتبر تهیه شوند. همچنین بسته بندی مناسب زعفران نقش مهمی در حفظ عطر و کیفیت زعفران دارد.

بهترین زمان مصرف زعفران برای زنان باردار

ترجیح این است که در سه ماهه ی اول بارداری زعفران بسیار کم مصرف شود. در سه ماه  دوم بارداری بهتر زعفران به صورت مخلوط در یک لیوان شیر گرم صبح و شب مصرف شود. زعفرانی که در شیر مخلوط می شود باید کمتر از یک چهار قاشق غذاخوری باشد.

نمی توان در طول بارداری زعفران را به صورت کامل حذف کرد چراکه مصرف زعفران به صورت متعادل به حرکت جنین کمک می کند. بعضی از متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار زعفران را از ماه پنجم بارداری مصرف کنند.

دوز مناسب زعفران برای زنان باردار

در سه ماه ی دوم بارداری شما می توانید روزانه تا 10 گرم زعفران مصرف کنید. اگر بیش از این مقدار در طول روز زعفران مصرف شود هر چند که باعث سقط نمی شود اما  باعث اختلال در رشد و تکامل جنین می شود.

مصرف متعادل زعفران به دلیل خواص خون سازی که دارد برای مادر و جنین ضروری است و نمی توان به طور کامل زعفران را از رژِیم غذایی افراد باردار حذف کرد،  مگر به دستور پزشک متخصص. زعفران و سقط جنین

قیمت خرید زعفران

در حال حاضر زعفران با توجه به نوع کیفیتی که دارد در قیمت های مختلفی تولید و عرضه می شود. زعفرانی که با کیفیت باشد دارای خواص است نه زعفرانی دستکاری  شده که تنها دارای رنگ زیادی است. بهترین  راه برای خرید زعفران خرید به صورت مستقیم و بدون واسطه از فروشندگان واقعی است. زعفران و سقط جنین

شرکت زعفرانیه یکی از شرکت‌های پیش رو در تهیه ی زعفران ممتاز در شکل های مختلف و عرضه بودن واسطه به خریداران است.

مسلم  است که هرچه زعفران مستقیم تر از کشاورز تهیه شود و واسطه کمتری داشته باشد قیمت تمام  شده ی آن کمتر است و شرکت زعفرانیه تمام را از کشاورزان خراسان بودن واسطه دریافت می کند و به این دلیل قیمت تمام شده زعفران بسیار پایین تر است. و شما می توانید حجم بیشتری از زعفران با قیمت کمتری خریداری کنید.

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته بهتر است زعفران در سه ماهه ی اول بارداری یعنی تا هفته پنجم بارداری مصرف نشود. در ادامه بارداری  نیز باید زعفران مرغوب و باکیفیت مصرف شود و نباید از زعفران هایی بودن بسته بندی و تاریخ مصرف استفاده کرد.

این مدل از زعفران ها نه تنها عطری ندارند بلکه ممکن است با مواد بی کیفیت دیگری مخلوط شده باشند که برای جنین خطرناک است. این که زعفران صد در صد باعث سقط جنین می شود هنوز تائید نشده است اما تحقیقات انجام شده نشان می دهند که مصرف زعفران در سه ماهه ی اول بارداری اگر بیش از 12 گرم مصرف شود خطر سقط جنین را بالا می برد.

شرکت زعفرانیه یکی از شرکت های معتبر و پیشگام در زمینه ی بسته بندی و عرضه ی زعفران مرغوب بدون واسطه به خریداران واقعی است. تمام افراد تیم زعفرانیه از بده ترین و ماهر ترین افراد هستند و شما می توانید با اطمینان  کامل و بودن واسطه زعفران را در گرم های مختلف خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *