دانستنی های زعفران, معرفی محصولات

۵ نکته هنگام خرید عمده زعفران که نباید فراموش کنید

shakhes

خرید عمده زعفرانیه

ادویه جات از دیرباز به عنوان مهمترین رکن آشپزخانه محسوب می شده اند. هر کشور و اقلیمی با در اختیار داشتن جغرافیای خاص خود ادویه جات مخصوص به خود را دارد. زعفران نیز از محبوب ترین ادویه ایرانی است. امروزه، خرید عمده زعفران به عنوان یک ادویه کاربردی در سرتاسر دنیا مورد استفاده آشپزخانه های خانگی و رستوران هاست.

خواص فوق العاده شگفت انگیز درمانی آن که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت جهانی زعفران یکی از درمان های اصلی افسردگی نیز بشمار می رود توانسته محبوبیت کم نظیری در اروپا، استرالیا و قاره آمریکا داشته باشد.

در فصل برداشت این محصول، زحمات زیادی بابت پاک کردن گل های بنفش رنگ زعفران صورت می گیرد و در نهایت از هر ۱۵۰ گل، تنها یک گرم زعفران خالص بدست می آید. یکی از دلایل گران بودن زعفران همین پیچیدگی و حساس بودن پروسه برداشت و پاک کردن گل های زعفران است.

این ائویه خوش عطر و طعم دارای ترکیبات شیمیایی و مواد آلی خاص برای بدن بوده که می تواند روی ارگان های داخلی و عملکرد سیستم های بدن اثر درمانی بی نظیری بگذارد.

همین امر، زعفران را به یک ماده غذایی گرانبها و ارزشمند تبدیل کرده و قیمت بالای این محصول، انگیزه ای برای فرصت طلبی و سودجویی برخی از متقلبین ایجاد کرده است.

یکی از نکات حائز اهمیت در هنگام خرید عمده زعفران که نباید فراموش کنید، بهره گیری از روش های راستی آزمایی این محصول است.

روش هایی که زعفران اصلی را از تقلبی و ترکیب متمایز می کند و به شما کمک می کند تا بودجه خرید زعفران را به درستی بپردازید.

بنابراین، اولین نکته در هنگام خرید عمده زعفران، تشخیص اصلی بودن جنس زعفران است. خوشبختانه، راه های زیادی برای شناخت این مسئله وجود دارد.

راههای تشخیص زعفران اصلی

تارهای کلاله زعفران اصلی رنگی قرمز و متمایل به طلایی دارند و در سرشاخه کمی پهن تر و چتری شکل، هستند و این یک شاخص برای ارزیابی دیداری و بصری زعفران از موارد مشابه آن است.

از آن جا که رشته های ادویه گلرنگ و یا کلاله ذرت نیز رنگی مشابه زعفران دارند و متاسفانه مورد استفاده متقلبین در فروش زعفران قرار می گیرند، ممکن است در تشخیص آن کمی با مشکل روبرو شوید.

اما رنگدهی زعفران باکیفیت می تواند یک المان عالی و قابل قبول برای شناسایی زعفران اصلی از نوع تقلبی آن باشد.

اگر کلاله ذرت رنگ شده را به جای زعفران خریده باشید می توانید سرعت بالای رنگ دهی ان را در یک لیوان آب سرد مشاهده کنید!

این در حالی است که زعفران مرغوب از سرعت رنگ دهی کمتری برخوردار است و همچنین رنگی متمایل به زرد طلایی از خود به جا می گذارد. در حالی که  زعفران  تقلبی رنگ قرمز تند و آتشین دارد.

نکته اصلی دوم در خرید عمده محصول زعفران، توجه به نوع این محصول است. شما به عنوان خریدار باید بدانید چه نوع زعفرانی را برای چه کاربردی می خواهید.

انواع زعفران های به طور کلی به دسته های سرگل، سوپر نگین، نگین و پوشال تقسیم می شوند. زعفران سرگل اغلب دارای شکستگی و خردشدگی است زیرا از سرشاخه های گل زعفران بدست می آید. اما درعوض، رنگ و عطر بی نظیری دارد.

زعفران سوپر نگین دارای سرقلم های پهن و ضخیم است و هیچگونه خردگی و شکستگی در آن دیده نمی شود. این مدل از برش زعفران گران تر از بقیه انواع آن است و از لحاظ بصری دارای رنگی یکنواخت و بدون زردی است.

انواع زعفران کدامند

زعفران نگین نیز دارای تارهای بلند ولی کمی نارنجی رنگ است اما از لحاط کیفیت، به اندازه زعفران سوپر نگین خوشبو و خوش عطر است و رنگ دهی عالی دارد.

از میان انواع یاد شده زعفران، نوع زعفران پوشال دارای تارهای نارنجی و یا زرد بیشتری است که قاعدتا به همین دلیل کیفیت رنگ دهی کمتری دارد ولی از نظر قیمت بسیار ارزانتر از بقیه انواع زعفران می باشد.

این مدل معمولا مناسب فروشگاه هایی است که قصد تهیه زعفران پودری و ساییده شده را دارند.

همان طور که می دانید تجارت و داد و ستد زعفران یکی از راه های پرسود برای خریداران عمده و فله ای این محصول است. زیرا که خرید زعفران در تناژ بالا با تخفیف چشمگیری همراه خواهد شد و بالطبع در فروش به صورت وزنی، سود خوبی برای فروشنده به همراه دارد.

خریداران و فروشندگان زعفران عمده

همین امر نیز ممکن است راهی برای تقلب برای فرصت طلبان ایجاد کند. زیرا که ظروف بسته بندی شکیل زعفران همیشه در دسترس است و برخی فروشندگان فله ای زعفران می توانند این بسته بندی ها را به راحتی استفاده نموده و به نام یک زعفران خوشنام و معتبر عرضه کنند.

پس نکته سوم در خرید عمده زعفران که نباید فراموش کنید، توجه به نوع بسته بندی ها و برچسب های معتبر روی آن است که استاندارد های لازم را داشته باشند.

البته خاطر نشان می کنیم این مورد تنها در صورتی کاربرد دارد که شما به عنوان یک خریدار عمده زعفران، بسته های گرمی و نیم کیلویی و… را در تعداد بالا خریداری کنید.

بنابراین اگر خرید فله ای شما در بسته های بدون برچسب مثلادر کیسه های پلاستیکی بزرگ و… نگه داری می شود باید به یک نکته مهم دیگر توجه کنید و آن، فروشنده معتبر و خوش سابقه در امر تهیه و توزیع زعفران اصلی و مرغوب ایرانی است.

نکته چهارم در هنگام خرید عمده زعفران، توجه به نوع نگهداری این محصول در انبار فروشنده است. این ادویه طلایی شرایط نگهداری خاص خود را دارد. شرایطی مانند مکان خشک و دور از رطوبت و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب از مهمترین ویژگی های مکان نگهداری زعفران می باشد. اگر زعفران در شرایطی غیر از این نگهداری شود بعد از مدتی کیفیت اصلی و اولیه خود را از دست می دهد.

خرید اینترنتی زعفران عمده

بنابراین، مهم است که از یک مرکز عمده فروشی معتبر، که شرایط نگهداری خوب و مناسب را برای این محصول فراهم آورده است، خریداری کنید. از این رو، نکته اصلی پنجم در خرید عمده زعفران توجه به اعتبار فروشنده آن است.

فروشگاه اینترنتی زعفرانیه سالهاست که در زمینه خرید و فروش زعفران خوش کیفیت فعالیت دارد. کلیه محصولات زعفرانیه را در آدرس اینترنتی www.zafferanieh.com می توانید مشاهده کنید.

ما با بهره گیری از کارشناسان خبره، محصولی مرغوب و بی عیب و نقص را خریداری می کنیم و به طور کاملا بهداشتی، در شرایطی مناسب آن را نگه داری می کنیم تا از کیفیت آن کاسته نشود.

شما می توانید از طریق واتساپ یا به طور تلفنی با همکاران ما در زعفرانیه تماس حاصل فرمایید و میزان زعفران درخواستی خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *