دانستنی های زعفران

فروش زعفران صادراتی

shakhes

نحوه ی صادرات زعفران به چه صورت است؟ چه کشور هایی برای صادرات زعفران مناسب هستند؟مناسب ترین روش فروش زعفران صادراتی؟

اگر به دنبال پاسخ سوال های فوق هستید و همچنین علاقه مند به چگونگی فرآیند صادرات زعفران در ایران می باشید توصیه می کنیم این مقاله را حتما تا انتها دنبال کنید و درضمن اگر به دنبال موفقیت های بزرگ در این زمینه هستید خودتان را برای راهی سخت و دشوار آماده کنید.

مراحل کلی برای فروش زعفران صادراتی

1)مشخص کردن استراتژی و روش: به این معناست که از مرحله تولید زعفران تا مرحله بسته بندی و فروش وسایر موارد را باید از قبل پیش خودتان معین کنید تا بتوانید در بحث فروش زعفران صادراتی درآمد مناسبی داشته باشید.

2)آگاهی از نیازهای بازار بین المللی: یعنی این که باید بدانید در حال حاضر مشتری های شما در بازار بین الملل چه زعفرانی را می پسندند و خریداری می کنند و شما هم در همان جهت اقدام کنید.

3)کدام نوع زعفران برای صادر کردن بهتر است: این مرحله هم با شناخت نیاز بازار و مشتری عملی می شود.

4)چگونگی فرآیند صادرات: از ابتدا و چگونگی صادرات زعفران گرفته تا امور گمرک و انتقالات وجه و … که همه اینها را باید رعایت کنید.

5) چه کشورهایی برای صادرات زعفران مناسب هستند؟

برای صادر کردن زعفران و هر کالایی دیگر یکی از مهم ترین آیتم ها همین است که شما گزینه مناسبی برای صادر کردن کالای خود پیدا کنید وگرنه  با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

مراحل فروش صادرات زعفران در ایران

بررسی کلی صادرات زعفران

برای فروش زعفران صادراتی شرابط بخصوصی وجود دارد که ابتدا کلیت آنها را میگوییم و سپس توضیحات بیشتری را دراین خصوص ارائه می دهیم:

1)تولید زعفران درجه یک

2)بسته بندی مناسب زعفران در حد کلاس بین الملل برای صادر کردن:

3)در اختیار داشتن گواهینامه استاندار

4)در اختیار داشتن گواهینامه بهداشت دامی

5)ارایه کارت بازرگانی و تجارت

از حدود سال های ۹۵ و ۹۶ صادرات زعفران به صورت فله ممنوع شده و این فرصت مناسبی را برای ورود به بازار این کالا و صادرات آن به وجود آورده است. زعفران یکی از با ارزشترین محصولات ایران می باشد که در سراسر جهان شناخته شده است و از آن به عنوان طلای سرخ یاد میکنند که در بسیاری از استانهای کشور به ویژه شهرهای شرقی تولید می شود و بخش بزرگی از این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.

زعفران به کدام کشورها صادر می شود؟

کشور های اسپانیا و هنگ کنک و امارات به تریتیب جزو سه کشور برتر در بحث صادرات زعفران هستند که از این بین:

اسپانیا با خرید ۳۲۵ میلیون دلاری زعفران در سال ۹۶ اولین کشور واردکننده زعفران از ایران بود که از این بین حدود ۵۰٪ واردات زعفران به این کشور تعلق دارد.

هنگ کنگ با واردات ۹۷ میلیون دلاری زعفران ایران در جایگاه بعدی قرار دارد.

و کشورامارت با واردات ۸۹٫۵ میلیون دلاری زعفران در رتبه سوم قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با افغانستان دارد.

بررسی کلی فروش زعفران صادراتی

در ۵ مرحله فروش زعفران صادراتی را مورد بررسی قرار میدهیم:

1) در اولین مرحله در صادر کردن محصولی  مانند زعفران شما باید  قیمتی مناسب برای فروش آن انتخاب کنید و برای این کار باید به سراغ کمیسیون نرخ گذاری بروید.

2) مرحله دوم :کار شما تولید محصول در بسته بندی های حرفه ای  در حد کلاس بین الملل می باشد که باید دقت داشت بسته بندی های زعفران برای صادرات معمولا کمتر از 30 گرم می باشد و بیشتر از آن نمی تواند صورت بگیرد.

توجه داشته باشید که ازاصلی ترین و اساسی ترین عوامل موفقیت دربحث تجارت همین بسته بندی مناسب محصول وکار تبلیغات آن است بنابراین باید محصولی زیبا و درخور تحسین را به مشتریان جهانی خود معرفی کنید.

3) مرحله سوم: حال وقت آن رسیده است که مجوز های لازم جهت فروش زعفران صادراتی را تهیه کنید که شامل:

گواهی استاندارد و گواهی بهداشت و ارائه کارت تجاری و بازرگانی که قبلا هم از آن ها نام بردیم و همچنین معرفی نامه یا وکالتنامه ای که اظهارکننده کالای زعفران به گمرک است وصورت عدل بندی و درانتهای همه این کار ها نیز  مجوز صدورکالا را بر حسب مورد گرفته و کالا را در گمرک ثبت نهایی می کنید و به فروش زعفران صادراتی خود مشغول می شوید.

حالا این سوال پیش می آید که چگونه زعفران خود را در گمرک ثبت کنیم؟

در پاسخ شما بعد از آنکه تمام مجوز های مورد نیاز جهت صادرات زعفران را دریافت کردید و مراحل قبل را به طور کامل گذراندید باید کالای خود را در گمرک ایران ثبت کنید که شما برای انجام این کار اظهار نامه صادراتی خود را تنظیم میکنید که  شامل موارد زیر است:

مشخصات فرد یا شرکت صادر کننده زعفران، مشخصات فرد یا شرکت اظهارکننده زعفران، اطلاعات مشتری، کشور صادر کننده، کشوروارد کننده،مشخصات وسیله حمل ونقل و مبدأ بارگیری، شرایط معامله، تمام اطلاعات کالای صادراتی شامل نوع و وزن و تعرفه و مقدار یا تعداد آن، اطلاعات کامل محموله ( که از قبیل بسته ها، سبک و نوع بسته،‌ مقدار، علامت، وزن با ظرف)، تمامی هزینه های گمرک، نام گمرک محل تسلیم اظهارنامه و شماره و اطلاعات ثبت اظهارنامه در دفتر گمرک محل جهت امضاء و مهر و تاییدیه ی گمرک و مقامات آن می باشد.

بعد از اتمام این مراحل، اظهارنامه با مدارک شما ضمیمه می شود و به بخش احراز هویت گمرک تحویل داده می شود.

4) مرحله چهارم :در این مرحله شما باید مدارک مورد نیاز برای صحت احراز هویت صادر کننده تحویل دهید که آن مدارک عبارتند از: صحیح بودن اسناد و مدارک تحویل داده شده، صحیح بودن مندرجات از جهت نوع آن و تعرفه زعفران و ارزش اظهار شده با اسناد و در مرحله آخر هم تایید صلاحیت صادر کننده زعفران است.

5) در آخرین مرحله از مراحل فروش زعفران صادراتی باید به ارزیابی کالای صادراتی (زعفران) پرداخته شود و در این مرحله کالای صادراتی شما با اطلاعاتی که شما ازآن ثبت کرده اید مقایسه می شود و در صورتی که مطابقتی بین آن هاوجود داشته باشد، اظهارنامه شما مهر و امضاء خواهد شدو همین ظور یک کپی دیگر هم از آن اظهارنامه را به عنوان پروانه صادرات محصول به شما که صادر کننده محصول هستید می دهند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره تماس هایی که در زیر درج شده اند راهنمایی های لازم را در خصوص فروش زعفران صادراتی از همکاران شرکت و فروشگاه زعفرانیه دریافت کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *