معرفی محصولات

فروش انواع زعفران فله جهت مصارف صنعتی

shakhes

خرید انواع زعفران فله جهت مصارف صنعتی

آیا از مصارف صنعتی زعفران فله با خبرید؟ آیا از استفاده زعفران در صنعت رنگ سازی؛ شمع سازی و … باخبرید؟ آیا اطلاعی از استفاده از زعفران در صنعت عطر و ادکلن دارید؟! بله! زعفران به عنوان یک ماده غذایی با ارزش دارای فواید بسیارزیادی است.خواص دارویی؛ آرایشی و بهداشتی؛ سلامتی و صنعتی.

در این مقاله با دید صنعتی به این ماده با ارزش نگاه خواهیم کرد

استفاده از زعفران در صنعت عطرسازی

آیا از گرانی عطری که از کلاله های ارزشمند و خوش بوی زعفران ساخته می شوند باخبرید؟

یکی از صنایع معروفی که زعفران در آن نقش خاصی ایفا می کند، صنعت ساخت خوشبوکننده هاست. عنصر شیمیایی و عاملی که منشأ بوی خوش زعفران است، سافرانال نام دارد.

در حالت کلی رشته های ترد زعفران دارای 150 نوع ماده شیمیایی با ارزش هستند. فرایند کاشت؛ داشت و برداشت دستی زعفران و نیاز به شرایط خاص محیطی آن برای کشت زعفران مرغوب؛ آن را به گیاهی پرزحمت در پرورش محصول کرده است.

کارگران زحمتکشی که گلهای زیبای بنفش رنگ آن را می چینند و پاک می کنند و در نهایت در آفتاب خشک می کنند تا به بهترین شکل، رنگ دهی خود را حفظ کنند.

زعفران این طلای سرخ را در آزمایشگاه های مختلف با فرمول های خاص به بهره وری در صنعت تولید عطر و اسانس می رسانند.

قطعا عطر و اسانس های زعفران طبیعی حساسیت زا نیستند و استشمام آن ها بر روی سلامتی تاثیر مثبت دارد.

 صنعت شمع سازی

شمع، این ماده زیبا و کالای رمانتیک؛ مهمان سفره های جشن ها و تولدها و مراسم عبادی و مذهبی مختلف است.

طرح ها و شکل های گوناگون آن روز به روز شکل زیباتر و متنوع تری به خود می‌گیرند.

استفاده از زعفران نه تنها در تهیه شمع، بلکه در تهیه صابون های آرایشی هم رونق یافته است.

صابون های جوانساز پوست صورت با خاصیت ضد لک و جوش همه نشان از ماده ای میفد برای پوست در آن است.

بله؛ زعفران در برگرداندن پوست به حالت زنده و نشاط دوران جوانی موثر است و خواص ضد پیری آن در آزمایشگاه ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

صنعت رنگ سازی

رنگدانه های بی نظیر زعفران از گذشته های دور مورد توجه قرار داشته اند.کلاله های زعفران در ایجاد رنگ طلایی زیبا و چشم نواز در صنعت رنگ آمیزی نخ و بافت پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از زمان های قدیم در یونان باستان به این امر توجه زیادی می‌شد و تاکنون که پارچه های ابریشمی خوش بافت با رنگ آمیزی این ماده گران نیز مزین می‌شود و ترکیبی منحصربفرد به پارچه می‌دهد.

البته کاربرد زعفران فله در رنگ آمیزی تار و پود این پارچه ها باعث افزایش قیمت آن نیز می‌ شده است.

زیرا که طلای سرخ خود به تنهایی ادویه گران قیمتی محسوب می‌شود.

از این رو در گذشته  نیز این نوع پارچه و البسه مورد توجه و استفاده خانواده سلاطین و اشراف زادگان بوده است.

البته نه تنها به خاطر منحصربفرد بودن نوع رنگ آمیزی آن؛ بلکه به خاطر خاصیت گندزدایی و ضد قارچ بودن زعفران که ماندگاری پارچه و لباس را بیشتر می‌کرد نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بنابراین پارچه های مزین به رنگ زعفران طبیعی با بافت طرح های خاص شاهانه بسیار با ارزش و مفید هستند.

فروش عمده و مستقیم انواع زعفران فله و کیلویی در تهران و با ضمانت

فروش زعفران جهت مصارف صنعتی

آیا زعفران ماده ضد افسردگی است؟

به خاطر خاصیت گندزدایی زعفران فله؛ به خصوص در کشور ترکیه و بخش هایی از ایران، تاروپودهای قالی و قالیچه ها نیز با آن رنگ آمیزی می شدند تا بهتر ماندگار شوند.

قالی های دست بافت و زیبا با نقوش رنگ آمیزی شده با تارهای رنگی زعفران مرغوب، دیدنی تر و به نوعی اصیل تر جلوه می‌کردند.

زعفران گیاهی است که امکان گرفتن رنگ ارغوانی و متمایل به سرخی و زرد طلایی را با هم دارد.

بنابراین دست رنگرز و بافنده قالی را در درآویختن رنگ های قرمز و طلایی بازتر می‌کند.

نکته بسیار جالب و گفتنی از بافت تاروپودهای رنگ شده با زعفران در گرفتن حس شوق و سرحالی بافندگان آن از این ماده جادویی است.

از آن جا که زعفران یک ماده ضد افسردگی محسوب می‌شود و در طب سنتی و مدرن در تهیه دمنوش های نشاط بخش توصیه می‌گردد؛ به بافنده پارچه خود نیز این حس و حال خوب را منتقل می‌کند.

 صنایع غذایی و زعفران

یکی از اولین صنایعی است که زعفران به آن راه پیدا کرد صنعت غذا و هنر آشپزی است.

وقتی این ادویه پرخاصیت بر سر سفره  ایرانی نشست رنگدانه های آن بوی خوش غذای ایرانی را به گوش جهانیان رساند و بعد از مدتی هنر و خلاقیت سرآشپزان، زعفران را به پخت کیک و دسر نیز افزود؛ در سرتاسر جهان زعفران یکی از بهترین رنگ دهنده های غذا به حساب می‌آید.

امروزه؛ علاوه بر استفاده از زعفران در دستورالعمل های غذایی و آشپزی های خانگی و رستورانی، درکارخانجات تولید فرآورده های گوشتی، کارخانجات تولید محصولات لبنی، کارخانجات تولید کیک و کلوچه و پودرهای کیک، کارخانجات تولید نوشابه و نوشیدنی های دیگر نیز دخیل است.

رستوران هایی که غذای خود را با برنج های ایرانی و تزیین زعفران سرو می کنند یا در سوپ و دسر خود از این ماده ارزشمند استفاده می کنند بسیار پرطرفدارند.

امروزه دمنوش های انرژی زای طبیعی و ضد افسردگی و بی حالی، محصول استفاده از خاصیت زعفران در تهیه آن هاست.

خرید غیر حضوری زعفران فله

همچنین کرم و لوسیون های بدن که برای بازسازی پوست و برگرداندن نشاط دوباره آن مورد توصیه پزشکان قرار می گیرند. محصول کاربرد زعفران در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی درکارخانه جات این صنایع است.

خرسندیم که به عنوان یکی از توزیع کنندگان بزرگ زعفران در ایران؛ محصولات زعفران خود را در بسته بندی های متنوع به شما معرفی و عرضه می‌کنیم.

شما می‌توانید بهترین نوع زعفران ایرانی را به صورت فله و عمده و جزیی از فروشگاه زعفرانیه بخواهید و از آن جا که ما در ارائه بهترین ها زبانزد هستیم و در روزهای شیوع کونا به فکر مشتریان خود بوده ایم، امکان خرید غیرحضوری را نیز برایتان میسر ساخته ایم.

برای این منظورکافی است ما را در وب سایت ها جستو کنید و از نزدیک همه محصولات زعفران مان را در یک صفحه بازدید کنید.

خواهید دید انواع زعفران سرگل درجه یک، سرگل ممتاز، زعفران سرگل صادراتی در بسته بندی های شکیل و مقرون به صرفه به راحتی و با یک کلیک آماده عرضه به شما هستند. از این که به جمع مشتریان راضی ما می‌پیوندید؛ خرسندیم و سپاسگزار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *