دانستنی های زعفران

خواص زعفران برای زنان

shakhes

در مقالات پیشین در خصوص خواص مختلفی که زعفران بر روی بدن انسان دارد صحبت نمودیم. حال در این مقاله قصد داریم تا در مورد خواص زعفران برای زنان سخن برانیم.

شواهد اولیه نشان می دهد که زعفران ممکن است باعث تقویت خلق و خو ، افزایش میل جنسی و مبارزه با استرس اکسیداتیو شود. این ادویه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده که ممکن است فواید زیادی برای سلامتی از جمله برای بانوان داشته باشد. مصرف زعفران به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است و افزودن آن به رژیم غذایی بسیار ساده میباشد.

با مزایای احتمالی زعفران برای سلامتی بیشتر آشنا شوید:

بیشتر ادعاهای بهداشتی پیرامون زعفران مربوط به سطح بالای آنتی اکسیدان های خاص آن است. طبق بررسی انجام شده، آنتی اکسیدان های اصلی فعال این گیاه عبارتند از:

  • کروسین
  • پیکروکروسین
  • سافرانال

ترکیبات دیگر شامل کامفرول و کروستین میباشد. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند.

از آنجا که استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد در ایجاد بسیاری از شرایط بیماری از جمله سرطان و بیماری های قلبی نقش دارند ، آنتی اکسیدان هایی از این دست ممکن است به محافظت از سلامتی فرد کمک کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در زعفران ممکن است در محافظت از بدن در برابر اختلالات موثر بر سیستم عصبی نقش داشته باشند.

همچنین شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد زعفران می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند و یک ترکیب مفید برای درمان افسردگی باشد.

مطالعه ای در مجله علوم رفتاری و مغز نشان داده که عصاره زعفران بدون تغییر در سطح سایر هورمون های مغز مانند سروتونین ، سطح دوپامین را در مغز افزایش می دهد.

زعفران همچنین ممکن است میل جنسی و عملکرد جنسی را در مردان و زنان افزایش دهد.

محققان اثرات زعفران را بر روی مشکلات ناباروری مردان بررسی کرده و خاطرنشان کرده اند که این گیاه تأثیر مثبتی بر اختلال نعوظ و میل جنسی دارد.

زنانی که هر روز 30 میلی گرم زعفران به مدت 4 هفته مصرف می کردند ، میل جنسی بیشتری در مقایسه با کسانی که به جای آنها دارونما مصرف کرده بودند، داشتند.

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که زعفران ممکن است به کاهش وزن کمک کرده و اشتها را مهار کند.

بارداری در زنان یاعث میشود که حالت جسمی و روحی شما را تا حدود زیادی متحول کند. زعفران در دوران بارداری بسیار عالی است، زیرا باعث ایجاد احساسات مثبت می شود و دارای ویژگی های دارویی خاصی است که به مقابله با علائم بارداری کمک می کند.

زعفران به مقابله با احساس اضطراب ، استرس و معده درد کمک می کند و اغلب به دلیل بسیاری از خصوصیات به زنان باردار توصیه می شود.

با این حال ، مانند اکثر موارد ، زعفران نیز اگر به میزان متوسط مصرف نشود ، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

در ادامه با مطالعه فواید ، کاربردها و عوارض جانبی زعفران در دوران بارداری همراه باشید.

زعفران کلاله خشک شده گل crocus sativus است که هر گل سه رشته یا تخ زعفران تولید کرده که با تلاش و زحمت فراوان می توان این نخ های زعفران را برداشت کرد و از این رو یکی از گرانترین ادویه های جهان محسوب میشود.

خواص زعفران برای زنان : سلامتی

این گیاه بیشتر در مناطق خاورمیانه و مدیترانه کشت می شود و در هند این گل فقط در جامو و کشمیر رشد می کند.

زعفران به عنوان “ادویه طلایی” شناخته می شود زیرا نه تنها عطر و طعم منحصر به فردی به غذا می بخشد بلکه به مشکلات سلامتی در دستگاه گوارش مانند هضم غذا نیز کمک می کند.

رنگ نارنجی یا زرد مانندی که به غذای حاوی زعفران وارد می شود نتیجه رنگدانه کاروتنوئید کروستین موجود در آن میباشد. این ماده در بسیاری از کرم های درمانی زیبایی بخصوص برای بانوان استفاده می شود، زیرا خواص دارویی خاص و اثرات تسکین دهنده ای بر روی پوست دارد.

زعفران باعث میشود تا شادابی و درخشندگی پوست بازیابد و همچنین به حفظ یکنواختی بافت کمک می کند. همچنین ، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود ، به طور موثری روند پیری را کند می کند.

افسانه ای که معمولاً باور می شود این است که مصرف زعفران در دوران بارداری به کودک کمک می کند تا چهره ای زیبا داشته باشد.

بله ، مصرف زعفران در بارداری بی خطر است زیرا دارای خواص دارویی بی شماری است. به تسکین استرس ، دردها ، تغییرات خلقی و ناراحتی های بارداری کمک می کند.

با این حال ، زعفران در صورت مصرف زیاد ، عوارض جانبی خاصی نیز دارد. این می تواند باعث انقباض شده  و باعث زایمان زودرس شود یا باعث حتی سقط جنین شود. خواص زعفران برای زنان به همینجا محدود نمی شود. نقش زعفران در دوران بارداری همیشه در بالای لیست مزایای مختلف آن برای بدن بوده است. زعفران در ماه 9ام بارداری، اثر شل کنندگی عضلات را به همراه دارد، مانند هورمون اکسی توسین که بدن مادر را برای زایمان آماده می کند و به زایمان آسان کمک می کند.

خواص زعفران برای زنان

زعفران به کاهش گرفتگی بینی کمک می کند، که در دوران بارداری معمول است.

عمل ضد افسردگی زعفران به آرام شدن نوسانات خلقی که به طور مکرر در دوران بارداری مشاهده می شود، کمک می کند. زعفران به هضم غذا کمک کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.

آنها به کنترل دیابت ، کاهش التهاب و افزایش قدرت استخوان کمک می کنند.

مصرف مقدار کمی زعفران در دوران بارداری بی خطر و مفید است. زعفران زیاد در دوران بارداری می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که ماهیت آن جدی است.

از آنجا که در مطالعات علمی در مورد نقش زعفران در زنان شیرده هیچ اثر مشخصی مشاهده نشده است ، در مورد خوب یا بد بودن زعفران در دوران شیردهی اظهار نظر دشوار است.

با این حال ، زعفران در مقادیر بسیار کم ، اثرات مضر در کودک شیرخوار ایجاد نمی کند.

زعفران یکی از اجزای رایج در قرص های مکمل میباشد که معمولاً به عنوان مکمل های گیاهی استفاده می شود. با این حال ، این مکمل ها همیشه باید تحت نظارت پزشکی در دوران بارداری مصرف شوند.

برای خرید زعفران سرگل با ما تماس بگیرید. شماره ویژه: 44508507

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *