معرفی محصولات

خرید زعفران صادراتی

shakhes

در ابتدا باید گفت تاریخچه کاشت زعفران در ایران (به ویژه زعفران خراسان) را می توان در بیش از 3000 سال پیش جستجو کرد. زعفران صادراتی رنگارنگ و گرانبها چندین سال طول میکشد تا رشد کند از این روز خرید زعفران صادراتی تجارتی پررونق بوده و از زعفران با نام طلای سرخ یا طلای قرمز یاد شده است.

از حدود 150 هزار گل، یک کیلوگرم زعفران خشک به دست  می ­آید. به دلیل عطر و طعم و رنگ زعفران و کاربردهای آن در زمینه­ ی تولید محصولات غذایی، دارویی و شیمیایی و همچنین  محدودیت های کشت و زراعت، زعفران بسیار گران قیمت میباشد.

ایران به طور متوسط 90 الی 93 درصد زعفران دنیا را تامین میکند که سالیانه به مقدار 200 تا 300 تن میرسد. مناطق کویری و خشک از جمله خراسان بهترین مکان هایی برای پرورش این گیاه میباشد که قدمت این مناطق به 700 سال پیش بر میگردد.

ایران با 36 درصد سهم از کل زعفران در جهان بزرگترین صادر کننده زعفران در جهان است، در حالی که اسپانیا با 20 درصد سهم بزرگترین وارد کننده زعفران در جهان میباشد. زعفران از جمله مواردی است که در زمینه درآمد ارزی در ایران جایگاه ویژه ای دارد.

رقبا و خرید زعفران صادراتی

امروزه، اسپانیا به عنوان رقیب ایران و یکی از صادرکنندگان زعفران محسوب می شود که امارات متحده عربی نیز بدون کشت زعفران به یکی از صادرکنندگان زعفران تبدیل شده است، در این راستا بسیاری از کشورها مانند افغانستان ، هند و … در زمینه تجارت زعفران نیز فعالیت می کنند اما علاوه بر تمامی کشور های مذکور، کشور های دیگری از جمله سوئد، آرژانتین، سوئیس و هنگ کنگ نیز از بهترین خریداران زعفران صادراتی ایران میباشند.

 دلایل استفاده از زعفران

در ایران از زعفران بیشتر به دلیل رنگ، عطر و طعم آن و همچنین سنت قدیمی استفاده می شود و کمتر به خواص زعفران توجه می شود اما در کشورهای اروپایی به خواص آنتی اکسیدانی زعفران و در نتیجه مصرف عمده زعفران توجه بیشتری دارند. کشور آمریکا نیز از آن در صنایع دارویی و غذایی استفاده میکند.

سالانه حدود 230 تن زعفران در سراسر جهان تولید می شود که بیش از 170 تن آن در خراسان حاصل می شود.

خراسان حدود 170 تن  تولید زعفران داشته که با 75.5 درصد تولید جهانی دارای رتبه تخست در حوزه صادرات زعفران در کشور میباشد.

نکات خرید و زعفران صادراتی:

زعفرانی مناسب صادرات میباشد که تمامی فاکتور های مهم از جمله برگه تائیدیه آزمایش برای جلوگیری از بوجود آمدن تقلب در محصول، قدرت رنگ دهی بالا، کیفیت و نوع بسته بندی را داشته باشد.

فروشگاه زعفرانیه به عنوان یکی از بزرگ­ترین شرکت­ها و تامین کننده های زعفران واقع در شهر تهران بوده که به صورت اصل و خالص و با قیمت پایه در اختیار مشتریان قرار میدهد. شما می توانید زعفران صادراتی و درجه یک را به راحتی و در هر حجم و اندازه ای خریداری کنید.

اقسام زعفران صادراتی

زعفرانی که کشت و برداشت میشود دارای گونه­ های متفاوتی میباشد و درجه بندی های مختلفی نیز دارند:

  1. نگین:

اگر سه نخ یا رشته کلاله به هم متصل شود و باعث تشکیل یک خوشه در زعفران شود، به این نوع زعفران نگین گفته میشود.

از آنجا که این نوع زعفران بیشترین قدرت رنگ دهی (بالاتر از 250 یو-اس-پی) در بین سایر زعفران ها دارد و حجم آن نیز بیشتر است، گرانترین نوع زعفران میباشد و ارائه آن بسیار محدود است.

  1. سرگل (تمام قرمز)

این نوع زعفران از شاخه گرفته شده است، انگار که قسمتهای سفید یا زرد نخ های زعفران را با قیچی بریده و قسمت های باقیمانده کاملا قرمز هستند و واقعاً خالص و بدون ساقه سفید رنگ هستند.

این نوع زعفران قدرت رنگ آمیزی بسیار بالایی (240 یو اس پی یا بالاتر) دارد.

همچنین باید افزود که این نوع از زعفران خود به دو دسته زعفران سرگل صادراتی و سرگل ممتاز تقسیم بندی میشود که تفاوت آن ها در سالم بودن و حداقل شکستگی نخ­های زعفران سرگل صادراتی میباشد.

  1. پوشال

کلاله های قرمز رشته های زعفران و 1 تا 3 میلی متر از رنگ زرد خامه­ای در این نوع زعفران دیده میشود که نشان دهنده برخورداری از عطر بالائی میباشد.

با توجه به اینکه در این نوع زعفران کلاله بیشتر است، قدرت رنگ آمیزی آن بیشتر از زعفران “بسته ای” است که قدرت رنگ آمیزی آن حدود 220 یو­اس­پی است و به ترتیب به عنوان زعفران درجه 1 ، 2 و 3 در دو گروه پوشال و قلمدار دسته بندی می شوند.

4.زعفران دسته­ای یا دختر پیچ

در این نوع، زعفران کامل از ریشه تا کلاله های آن در کنار هم خشک میشوند که در درجه بندی سازمان ملی استاندارد این نوع دسته بندی زعفران رشته ای درجه ۴ نام دارد و رنگ دهی آن بین 120 تا 150 واحد است.

  1. کنج

این نوع زعفران دارای قسمتهای زرد یا رشته های سفید میباشد که از کلاله قرمز رنگ جدا شده است. در واقع ، این قسمت از نخ زعفران را نمیتوان به عنوان زعفران خالص تعریف کرد.

این ماده حاوی رنگ ، کروسین میباشد که به غذا رنگ طلایی غنی می بخشد. بیشتر برای موارد دارویی استفاده می شود.

در میان انواع ادویه جات از مناطق مختلف جهان ، قیمت زعفران به عنوان بالاترین ادویه شناخته می شود.

از آنجا که بر اساس سطح کیفیت ، ادویه زعفران به چند دسته مختلف تقسیم می شود ، قیمت زعفران نسبت به این دسته ها متغیر است.

زعفران نگین گرانترین نوع ادویه زعفران است و البته مشتریان بیشتری در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا دارد که قیمت آن چیزی حدود 5 تا 7 میلیون به ازای هر یک کیلوگرم زعفران میباشد که این قیمت هر ساله تغییر می کند.

هزینه زعفران ایرانی بسته به کیفیت ، نوع ، بسته بندی ، شهری که زعفران خریداری شده و مقدار زعفران متفاوت است.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با صادرات، قیمت و خرید زعفران صادراتی با تیم پشتیبانی زعفرانیه از طریق شماره تلفن هایی که در زیر درج شده اند، در تماس باشید:

خرید زعفران صادراتی با زعفرانیه!

زعفران ایرانی در کنار تمدن بشری پیر شده است. این افتخار برای فروشگاه و شرکت زعفرانیه ایجاد شده تا ارائه دهنده اختصاصی طلای سرخ در منطقه باشد.

ما تلاش می کنیم بهترین و اولین باشیم. اولویت اول ما توزیع محصولات با بالاترین کیفیت با آخرین فرآیند تست کیفیت در آزمایشگاه میباشد. مسئولیت ما در برابر سلامتی شما ثابت شده است.

اعتبار ما تضمین کسب اعتماد شما است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *