دانستنی های زعفران

خرید زعفران اصل

shakhes

چه افرادی که به دنبال تهیه زعفران جهت مصرف خانگی هستند و چه افرادی که با حجم بالا به دنبال خرید زعفران اصل برای مصارف صنعتی و غذایی می باشند، همگی یک اصل را در ذهن دارند و آن هم تهیه بهترین زعفران است. درمحتوای زیر به نکاتی جهت خرید زعفران اصل اشاره شده است.

زعفران یکی از گرانترین ادویه های جهان محسوب میشود. این محصول به سختی مورد پرورش و تولید قرار می گیرد که همین امر باعث میشود زعفران ستعد تقلب در هنگام خرید و فروش باشد.

در حالی که زعفران از پیش بسته بندی شده ممکن است تحت کنترل دقیق با استانداردهای بین المللی کیفیت (ISO) و علائم تجاری تضمین کننده از اصل بودن کالا باشد، باز هم نشانی از تقلبی و غیر اصل بودن محصول وجود ندارد.

نکات مهم شناسایی هنگام خرید زعفران اصل

شناسایی زعفران خالص کار دشواری نیست و برای دستیابی به این هدف بیش از یک راه وجود دارد. خوشبختانه, نکات و راه حل­هایی را در اختیارتان خواهیم گذاشت که شما می‌توانید در ادامه با کمک آن­ها مشخص کنید که آیا زعفران خریداری شده واقعی است یا خیر.

  1. شکل ظاهری

از چشمان خود استفاده کنید. ویژگی ها و جنبه های فیزیکی، حالت و فرم رشته های زعفران را با توجه به اطلاعاتی که فروشگاه زعفرانیه در این زمینه در اختیارتان قرار داد است میتوانید به عنوان معیاری جهت بررسی اصل بودن یا نبودن زعفران در نظر بگیرید.

  1. مزه

زعفران را بچشید، زعفران واقعی وقتی روی زبان قرار می گیرد طعم تلخ و کمی تند مانند خواهد داشت. اگر طعم شیرینی داشته باشد، احتمال جعلی بودن آن زیاد است.

  1. عطر و بو

زعفران را بو کنید. اگر عطر آن مانند ترکیب گیاه و علف خشک شده و عسل باشد، احتمالاً واقعی است و اگر فاقد رایحه بود میتواند جعلی باشد.

  1. واکنش آن در جوش شیرین

مقدار کمی جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کنید، سپس زعفران خود را اضافه کنید. مخلوط آب و جوش شیرین اگر زعفران خالص باشد باید زرد شود ، در حالی که زعفران تقلبی آب را قرمز می کند.

زعفران واقعی کلاله گل کروکوس پاییزی میباشد. اگرچه خود گل این گیاه بنفش است، اما کلاله آن قرمز میباشد. هر پیاز کروکوس فقط یک گل و هر گل فقط 3 کلاله تولید می کند. در نتیجه ، برداشت این ادویه کار دشوار و پر زحمتی است که ریشه در گرانبها و با ارزش بودن این گیاه دارد.

  1. زمان انتشار رنگ در آب

نخ ها را در یک ظرف کوچک آب کم قرار دهید. حداقل 15 دقیقه صبر کنید. زعفران واقعی آب را به آرامی زرد می کند. تغییر رنگ ممکن است یک ساعت طول بکشد. نخ های زعفران خود رنگ قرمز خود را حفظ می کنند. تغییر رنگ بلافاصله آب، عدم تغییر رنگ آب و یا تغییر در رنگ خود رشته های زعفران ، خبری از تقلبی و جعلی بودن زعفران را به ما میدهد. همچنین ، اگر آنها را بین انگشتان خود بمالید ، نخ های واقعی زعفران دست نخورده باقی می مانند. از طرف دیگر، در نمونه تقلبی متلاشی می شوند.

  1. قیمت

اگر خیلی گران نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که زعفران واقعی نباشد. با توجه به دلایلی که برای گران بودن این کالا ذکر شد، نمیتواند ارزان قیمت باشد.

به طور کلی زعفران مرغوب و اصل دارای خواصی میباشد که هر شخصی می تواند متوجه آن شود.

**تا آنجا که میتوانید از خرید زعفران خرد شده خودداری کنید، اگر آن را به صورت نخ و رشته­ای بخرید**

در زعفران خرد شده، تشخیص واقعی از جعلی یا تقلبی بودن تقریباً غیرممکن است و کار را دشوار میکند. به علاوه زعفران پودر شده، حتی اگر واقعی باشد، می تواند حاوی مواد پر کننده ای مانند آرد برنج رنگی، نشاسته یا سایر ادویه ها مانند زردچوبه یا فلفل قرمز باشد.

تمامی نکات بالا در هنگام خرید یا تحویل کالا از سایت زعفرانیه را میتوانید امتحان کنید.

این نکته را به شما یادآوری خواهیم کرد که بهترین تصمیم، انتخاب فروشگاه درست و معتبر برای خرید زعفران اصل میباشد.

نگهداری مناسب زعفران:

  • رشته و نخ های زعفران را در شیشه و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.
  • زعفران را در ظروف پلاستیکی یا کیسه نگهداری نکنید.

زعفران از کجا می آید!

زعفران اصل از مناطقی از حاصل میشود که به طور طبیعی در آن جا رشد می کند؛ مانند ایران ، افغانستان و اسپانیا.

فروشگاه بزرگ زعفرانیه از جمله فروشگاه هایی میباشد که بر نحوه درست کاشت، برداشت، خشک کردن و بسته بندی زعفران نظارت ویژه ای دارد تا نتیجه نهایی ارزش قیمتی که مشتریان میپردازند را داشته باشد.

به همین دلیل است که زعفران ما همیشه در صدر لیست بهترین های زعفران قرار میگیرند.

برداشت یکی از مهم ترین مراحل کل فرآیند تولید زعفران است. جای تعجب نیست که این کار به طور انحصاری با دست و در زمان های خاصی نه تنها در سال بلکه در روز نیز انجام می شود.

زعفران را در پاییز و صبح زود می چینند. کلاله گل زعفران، یعنی نخهای قرمز رنگ باید بدون آسیب و شکستگی جدا شوند. این یکی از شاخص های زعفران اصل است.

زعفران اصل، زعفران کاملاً خشک میباشد!

نخ های زعفران باید پس از برداشت کاملاً خشک شده باشند. کشاورزان زعفران مرغوب را با بالاترین سطح از سه شاخص کیفیت زعفران یعنی کروسین ، سافرانال و پیکروکروسین تولید می کند که خلوص زعفران سوپرنگین میتوانید 100٪ باشد.

اگر می خواهید زعفران با بالاترین کیفیت ممکن امتحان کنید، می توانید با انتخاب و خرید محصولات فروشگاه زعفرانیه شروع کنید که نشان از عرضه زعفران درجه 1 با کیفیت استثنایی میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *