معرفی محصولات

تشخیص زعفران اصلی در هنگام خرید عمده زعفران

shakhes

تشخیص زعفران اصلی واقعی محصول کلاله گل کروکوس پاییزی است. این گل بنفش رنگ در شرایط نیمه گرمسیری رشد می کند. هر پیاز کروکوس فقط یک گل و هر گل فقط 3 کلاله تولید می کند.

در نتیجه، برای برداشت تنها یک گرم از زعفران باید ۱۵۰ گل زعفران دستچین شده و پاک شوند به همین دلیل پروسه برداشت ادویه زعفران زمانبر و دشوار است. از این رو، ادویه زعفران جز گران ترین هاست.

اما مسئله ای که هنگام خرید زعفران باعث نگرانی خریداران می شود، تشخیص زعفران اصلی  است. زیرا تنها با اتکا به برچسب روی بسته بندی ها نمی توان صد در صد به اصل بودن محتوای آن اعتماد کرد.

مگر اینکه شما واقعا زعفران اصلی را بشناسید. قیمت گران زعفران و سود خوبی که از فروش آن بدست می آید انگیزه ای برای سودجویان حاصل کرده تا از روش های خاص به تولید محصول جعلی زعفران بپردازند.

از آن جا که زعفران تقلبی می تواند شامل مواردی همچون نخ های ابریشم ذرت، گلرنگ، رشته های نارگیل یا حتی موهای اسب رنگ شده یا کاغذ خرد شده باشد، نگرانی برای تشخیص جنس مرغوب و اصل زعفران بی مورد نیست.

اما نکته آن است که رنگی که برای رنگ آمیزی زعفران تقلبی استفاده می شود به سرعت از بین می رود، واقعیتی که اگر آزمایش آب را انجام دهید مشخص می شود.

همچنین گاهی اوقات در بسته های زعفران واقعی نیز تقلب صورت می گیرد. بدین ترتیب که با مواد جعلی یا پرکننده مخلوط شود و یا حتی با اسپری آب مرطوب شده باشد تا از نظر وزنی سنگین تر شده باشد و هزینه بیشتری داشته باشد.

در اینجا چند مورد تست شناسایی تشخیص زعفران اصلی در هنگام خرید عمده زعفران را بیان می کنیم که در همه جاهای دنیا معتبر و شناخته شده است:

  • شش تست برای شناسایی زعفران واقعی / خالص

تست زعفران به روش بوییدن: بسیاری از افراد بوی زعفران را شیرین توصیف می کنند. اما در واقع، زعفران خالص بوی مشخصی که کاملاً شیرین باشد، ندارد. برخی از تولیدکنندگان زعفران عطر و بوی زعفران واقعی را “ترکیبی از خاک ، توتون ، وانیل ، عسل ، شیرین نمکی” توصیف می کند.

تشخیص شکل ظاهری زعفران خالص: نخ های زعفران و یا بهتر بگوییم سر قلم های کلاله ها به شکل شیپور هستند. بنابراین، اگر مشاهده کردید که یک سر کلاله ها تنها از یک طرف برآمده هستند، نشان از جعلی بودن زعفران دارد. اگر زعفران واقعی را بین انگشتان خود بمالید، پوست شما زرد / نارنجی می شود.

تشخیص زعفران خالص با چشیدن طعم و مزه: در حالی که زعفران بوی شیرینی می دهد، اما طعم آن کمی تلخ و یا گس است.

زمان انتشار رنگ زعفران خالص در آب: رشته های زعفران را در یک ظرف کوچک آب قرار دهید. حداقل 15 دقیقه صبر کنید. زعفران واقعی آب را به آرامی زرد می کند. تغییر رنگ ممکن است یک ساعت طول بکشد. نکته آن است که کلاله های اصلی زعفران رنگ قرمز خود را پس از تغییر رنگ آب هم حفظ می کنند. اما اگر آب بلافاصله تغییر رنگ دهد یا قرمز شود یا تغییر رنگ ندهد یا رشته های زعفران رنگ خود را از دست بدهند، باید بدانید که این ماده زعفران واقعی نیست.

واکنش زعفران اصلی در جوش شیرین: برخی از متخصصین امر پیشنهاد می کنند که زعفران و جوش شیرین را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید و سپس آب را روی مخلوط بریزید. اگر مخلوط به رنگ زرد درآمد، این ماده، زعفران واقعی است.

تشخیص زعفران اصلی از روی قیمت: اگر قیمت زعفرانی که قصد خرید آن را دارید خیلی گران نیست، احتمال زیادی وجود دارد که زعفران واقعی نباشد.

نکاتی برای خرید زعفران

هرگز زعفران ساییده شده یا پودری خریداری نکنید. اگرچه ممکن است دستور العمل پخت غذای شما نیاز به زعفران پودری داشته باشد، اما اگر آن را به صورت رشته خریداری کنید، حداقل می توانید از واقعی بودن آن مطلع شوید.

هنگامی که آن را ساییده شده می بینید، تشخیص واقعی از جعلی یا تقلبی تقریباً غیرممکن است. به علاوه، زعفران آسیاب شده حتی اگر واقعی هم باشد، می تواند حاوی مواد پر کننده ای مانند آرد برنج رنگی، نشاسته یا سایر ادویه ها مانند زردچوبه یا فلفل قرمز باشد.

همه موارد بالا وقتی به کار شما می آید که شما عرضه کننده زعفران را به خوبی نمی شناسید و یا از اعتبار و سابقه آن مطلع نیستید.

در حالی که اگر از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید یا سابقه فعالیت مرکز خرید خود را بدانید با خیال آسوده  و به هر میزان که نیاز دارید می توانید زعفران اصلی خریداری کنید. فروشگاه ما در راستای تهیه و توزیع زعفران مرغوب سابقه ای درخشان دارد. اگر شما هم در روزهای شیوع کرونا درنظر دارید با کمترین میزان تردد در مراکز عمومی به خرید عمده و فله ای زعفران بپردازید می توانید با کارشناسان ما به صورت اینترنتی در ارتباط باشید و انواع محصولات ما را در صفحه *** ببینید.

برای اطمینان از تشخیص زعفران اصلی  رنگ دهی محصول زعفران ما می توانید میزانی را به عنوان تست سفارش دهید و بعد از اطمینان از جنس محصول خرید خود را تکمیل کنید.

راز نگهداری زعفران

کلاله های زعفران حاوی مواد شیمیایی، ویتامین های A,C ، آهن و فسفرو  املاح معدنی زیادی هستند. زعفران نه تنها به عنوان یک ادویه بلکه به عنوان یک ماده دارویی دارای ارزش غذایی بالا و اثرات درمانی ويژه ای است که از قدیم در طب سنتی برای رفع اسپاسم وگرفتگی ها، برطرف شدن التهاب مفاصل و تورم لثه ها ، ایجاد حس نشاط و شادابی و برطرف شدن کمبود آهن بدن استفاده می شده است.

بنابراین طرز نگهداری زعفران مهم است تا خواص آن برای مدت طولانی محفوظ بماندو کیفیت رنگ دهی و عطر آن از دست نرود. از این رو، بنا به توصیه کارشناسان، زعفران را در شیشه و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید و از نگهداری آن در ظرف پلاستیکی یا کیسه خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *