دانستنی های زعفران

آیا زعفران خواب آور است ؟

shakhes

آیا زعفران خواب آور است؟ سوالی که ممکن است برای همه ما پیش بیاید. در ادامه این مقاله به صورت کاملا علمی به این موضوع پرداخته شده است. از بسیاری جهات، مبادلات فرهنگی تجارت ادویه مانند زعفران باعث تسهیل در سراسر دنیا به شکلی که امروز می شناسیم، درآمدو این فقط به این دلیل نیست که ما انسانها از خوردن غذای خوش طعم لذت می بریم.

حتی در حدود 5000 سال پیش ، در سراسر جهان مردم ادعا کردند که ادویه جات قدرت دارویی شگفت انگیزی دارند و واقعاً ارزش آن را دارد که همچون طلا آن را ارزشمند و گرانبها ببینینم (مخصوصاً برای افراد کم خواب)!

تیم تحقیقاتی ما با بررسی های انجام گرفته روی این گیاه نتیجه گرفتند که زعفران می تواند کیفیت خواب را در افراد بزرگسال که کم خوابی دارند بهبود ببخشد.

رفع بی خوابی با خوردن زعفران

بی خوابی یک اختلال خواب رایج است که خوابیدن و رسیدن به آرامش خواب را برای ما سخت می‌کند. همه ما اگر نتوانیم به طور پیوسته چند ساعت بخوابیم و  یا زود از خواب بیدار شویم، به یقیین دچار کلافگی و بی حالی در روز خواهیم شد.

اما واقعا زعفران جهت بهبود خواب کاربرد دارد؟

بهتر است ابتدا از مزایای مهم زعفران آگاه شویم، سپس به سراغ دلایل و مستندات بهبود خواب با مصرف زعفران برویم.

9 خاصیت مهم زعفران که نمیدانستید!!

خواص مهم زعفران ایرانی

خواص مهم زعفران ایرانی

زعفران آرام بخش

همیشه از خاصیت آرامبخش بودن و ضد افسردگی زعفران صحبت شده است و دلایل علمی زیادی برای آن وجو دارد. در طب سنتی از گلبرگ ها و کلاله های گیاه زعفران جهت رفع افسردگی استفاده شده است. کلاله های زعفران جهت رفع بی خوابی و اضطراب به کار می رود. ترکیبات موجود در زعفران (کروسین و سافرانال) برای بیماران مبتلا به افسردگی مفید است؛ کروسین باعث کاهش اضطراب و سافرانال باعث تنظیم الگوی خواب می شود.

در واقع کروسین است که باعث عطر و طعم منحصر به فرد زعفران می شود و عمدتا سافرانال های موجود در زعفران هم باعث طعم تلخ و تند آن می شود. خواص زعفران به اینها محدود نمی شود و باید بدانید که ادویه طلایی می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد و سطح استروژن را بالا ببرد؛ که منجر به سلامت استخوان های بدن می شود. بسیاری از خواص درمانی زعفران از لطف حضور مولکول کروسین در ترکیب این ادویه می باشد. هضم کروسین برای بدن کار ساده ای نیست و به همین دلیل سیستم گوارشی انسان آن را به کروستین تبدیل می کند.

 خرید زعفران برای خواب

مطالعات اخیر محققان دانشگاه مرداک استرالیا نشان می‌دهد، عصاره زعفران اختلالات خواب را از بین می‌برد و جایگزینی مناسب و سالم برای قرص خواب است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، در این مطالعه ۶۳ داوطلب ۱۸ تا ۷۰ ساله‌ که از بی‌خوابی و اختلال خواب رنج می‌بردند، مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد هر شب قبل از خواب قرص خواب استفاده می‌کردند. محققان از آنان خواستند به مدت ۲۸ روز، روزانه ۱۴ میلی‌گرم عصاره زعفران مصرف کنند و برخی نیز دارونما مصرف کردند. نتایج نشان داد در داوطلبانی که از عصاره زعفران استفاده کردند،‌ اختلال خواب کاملا برطرف شد و هر شب خواب باکیفیتی را تجربه کردند.
ادامه مطالعات نشان می‌دهد این روش هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد و معمولا اثرات مثبت آن ۷ روز پس از شروع مصرف دیده می‌شود.

اما به طور کلی بهترین زعفران خواب آور کدام نوع زعفران است؟

اگرقرار باشد که از زعفران برای خواب بهتر استفاده کنیم باید بدانیم که تمامی زعفران ها به شرط اصالت و کیفیت در بهبود خواب و کمک به آرامش مفید هستند. همتنطور که گفتیم در ترکیبات موجود در زعفران (کروسین و سافرانال) برای بیماران مبتلا به افسردگی مفید است؛ کروسین باعث کاهش اضطراب و سافرانال باعث تنظیم الگوی خواب می شود.

درخرید زعفران آرام بخش باید به نوع زعفران مورد استفاده دقت کنید در زعفران سوپر نگین مقدار سافرانال بیشتری وجود دارد، اما تحقیقاتی در مورد نوع زعفران و میزان اثر گذاری آن روی کیفیت خواب انجام نشده است. اما بهترین گزینه برای خرید زعفران که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت مناسب باشد، زعفران سرگل است.

خرید زعفران برای بهبود خواب

خوردن زعفران در شب چه مزایایی دارد

وقتی از خاصیت آرامبخشی و بهبود خواب زعفران صحبت کردیم، بهتر است از بهترین روش مصرف زعفران برای بهبود خواب هم حرف بزنیم. چای زعفرانی بهترین گزینه برای استفاده از زعفران در بهبود خواب است. میزان مخلوط کردن مقدار چای و زعفران متفاوت است و می‌توان گفت که در هیچ چای زعفرانی فقط از زعفران استفاده نمی‌شود و هیچ چای کامل زعفران وجود ندارد! در طرز تهیه چای زعفران روش های متنوعی وجود دارد که این کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. بعضی از انواع چای زعفرانی عبارتند از:

  • چای زعفران با هل
  • چای زعفران نعناع عسل
  • چای زعفران لیمو سرد شده
  • چای شیر زعفرانی

اگر همیشه از چای زعفرانی در منزل و محیط کار استفاده می‌کنید، توصیه ما به شما خرید زعفران عمده در وزن های بالا و مخلوط کردن آن با چای سیاه کیلویی است.

قیمت زعفران خواب آور

برای تهیه زعفران جهت تنظیم خواب زعفران های مختلفی با تنوع قیمت زیاد پیش روی شما است. زعفران های شکسته ارزان ترین نوع زعفران در بازار هستند که تنها اگر از فروشنده معتبر خرید می‌کنید، به سراغ آن بروید.
بهترین گزینه با رنج قیمتی متوسط که در بین ایرانیان بسیار رواج دارد، زعفران سرگل است. زعفران سرگل را در ظرف خاتم فلزی و ظرف پلی کریستال نگه داری کنید. برای استفاده از آن در چای زعفرانی و تنطیم خواب با زعفران فقط مقدار مورد مصرف خود را آسیاب کرده و همراه چای دم کنید.
اما اگر به دنبال بیشترین و بالاترین عیار زعفران هستید، هزینه های خرید زعفران کمی بالا خواهد رفت. چون حتما از زعفران سوپر نگین و نگین باید استفاده کنید. قیمت زعفران خواب آور سوپر نگین از همه انواع زعفران های دیگر بالاتر است. اما بالاترین میزان کروسین در همین زعفران وجود دارد.
در نتیجه زعفران ها از نظر قیمت به ترتیب عبارتند از : زعفران شکسته، زعفران سرگل، زعفران نگین و زعفران سوپر نگین اتویی.
برای مشاوره انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع زعفران برای تنظیم خواب و آرامش خواب با کارشناسان شرکت زعفرانیه تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

خرید زعفران خواب آور

برای خرید زعفران خواب آور ما زعفران سرگل درجه یک را به شما توصیه کردیم. بهترین نوع زعفران برای خواب زعفران سرگل است که هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ کیفیت بهترین است.

اگر قیمت زعفران سرگل برای شما زیاد است و به دنبال زعفرون خواب آور ارزان قیمت و با قیمت اقتصادی هستید، به سراغ زعفران شکسته بروید. زعفران شکسته همان زعفران سرگل خرد شده است.

بهترین راه خرید زعفران ارزان قیمت برای بهتر خوابیدن استفاده از فروشگاه آنلاین زعفرانیه است. شما برای خرید زعفران آرامش دهنده به راحتی می‌توانید در حجم ها و وزن های مختلف اقدام به تهیه زعفران نمایید.

خرید زعفران خواب آور را به همه کسانی که در طول شب چندین بار از خواب پاشده و اصطلاحا بدخواب هستن توصیه می‌کنیم. برای استفاده از زعفران جهت تنظیم خواب بهتر است زعفران را به صورت دمنوش و چای زعفرانی همراه گل محمدی تازه استفاده کنید. ترکیب چای ایرانی و زعفران قائن اصل و گل محمدی کرمان یکی از دلچسب ترین نوشیدنی های ایرانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

امیدواریم با خرید زعفران برای تنظیم خواب به یک خواب ایده آل برسید و هر روز پرانرژی و قوی به مصاف زندگی بروید.

بهترین فروشنده زعفران در ایران

اگر عزم تان را برای استفاده زعفران برای آرامش اعصاب جزم کرده اید، باید توجه داشته باشید که تمام مطالبی که در مورد استفاده زعفران برای خواب بهتر گفته شد، همگی به شرطی اثر گذار خواهند بود که زعفرانی که خرید می‌کنید اصل و با کیفیت باشد.
زعفرانیه به عنوان بهترین فروشنده زعفران در ایران تمامی انواع زعفران های خود را از یک گرم تا 1000 کیلوگرم را به طور کامل ضمانت می‌کند. این ضمانت فروش زعفران شامل کیفیت، رنگدهی، اصالت زعفران ایرانی است.
با زعفران با عیار مشخص و کیفیت بالا و همچنین تضمین اصالت بهترین گزینه برای استفاده از زعفران برای تنظیم خواب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *